måndag 5 september 2011

Dagens mattelektion

Det är inte bara bus och riddarlekar Ville får lära sig av Hannes. I morse efter frukosten hade Hannes en mattelektion med Ville. Hannes lärde Ville addition och subtraktion med några havrefras (flingor) till hjälp!  Han berömde honom mycket, så fort Ville lät eller svängde med huvudet sa Hannes "Brraaa Ville, rätt igen" Han är en utmärkt läromästare till Ville

Pågående mattelektion

 I morgon ska Ville och jag börja babyrytmik i kyrkans regi. Vi ska fortsätta att gå till babyfiket på Öppnaförskolan men det är lite svårt att få Hannes dagistider och babyfiket att passa ihop. Det är på förmiddagarna när Hannes är på dagis som vi kan gå så nu passar det utmärkt med rytmiken på tisdagförmiddagar. Ska bli roligt eftersom Ville tycker mycket om när jag sjunger, vissa andra i familjen brukar säga "mamma, nu lyssnar vi på orginalet" när jag sjunger.
Så lät det inte när dom var små.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du besökt min blogg! Kommentera gärna, jag vill läsa lite jag också ;-)

(Om du är osäker på vilken profil du ska använda så välj "namn/webbadress" och fyll bara i ditt namn,tryck sedan på knappen "Fortsätt" och sedan "Skicka kommentar". Därefter kommer det upp ett lösenord som ska fyllas i den tomma rutan och tryck sedan återigen på knappen "Skicka kommentar"! LYCKA TILL!)