torsdag 8 september 2011

Ville, en förkyld lite kille

Idag hoppade Ville och jag över badet. Ville blev förkyld i natt och sov inte så bra. Han är snorig och i morse lät han väldigt rosslig. Nu har Ville rosslat ur sig det värsta och verkar pigg efter en skön sovstund tillsammans med mig. Ingen feber och god aptit är bra tecken! Till och med små smörgåsbitar med korv på slank ner i Villes lilla mage.
Vi får bada igen nästa vecka.
Andreas kom hem igår kväll, han jobbar idag och i morgon är han ledig. Han har tänkt att ta ut lite föräldrardagar ("Hannesdagar") och vara hemma med Hannes, Ville och mig dom fredagar han kan i höst.
Roligt att se att Ville sken upp och genast blev pigg, trots att han och John Blund höll på att hitta varandra, när Andreas kom hem igår. 

Elias tittade på Rapport i går kväll där nyheten om att hockeymålvakten Stefan Liv omkommit i en flygolycka visades. Han pratade inte så mycket om det igår men hade förmodligen sovit på saken för vid frukostbordet i morse kom många frågor. Vissa av frågorna finns inga svar på än och kanske inte kommer att kunna besvaras men jag svarade på det jag kunde. Jag uppmuntrar honom att prata och fråga. Elias är en liten funderare.
Efter ett tag släpper det och något helt annat upptar hans tankar. Hmm, i morse var det att fixa håret inför dagens skolfotograferingen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du besökt min blogg! Kommentera gärna, jag vill läsa lite jag också ;-)

(Om du är osäker på vilken profil du ska använda så välj "namn/webbadress" och fyll bara i ditt namn,tryck sedan på knappen "Fortsätt" och sedan "Skicka kommentar". Därefter kommer det upp ett lösenord som ska fyllas i den tomma rutan och tryck sedan återigen på knappen "Skicka kommentar"! LYCKA TILL!)