måndag 12 september 2011

Villeskryt

Sitter och tittar när Hannes byter ännu en blöja på sin lillebror. Lite svårare för Hannes nu när inte Ville ligger stilla.
Idag åt Ville fläskkotlett, potatis och sås som jag gjorde till middag (mixad). Han tyckte att det var mumsigt och åt med god aptit. Han är verkligen inte svår med maten. Jag kommer ihåg att Elias och Hannes inte var jätteförtjusta i maten Andreas och jag gjorde när dom var lika gamla som Ville. Dom föredrog burkmaten.
Idag har Ville suttit själv på golvet en kort stund. Han börjar få styrkan och kläm på hur han ska göra. Det är jätteroligt att se.
Nu är det läggdags. Ville är duktig och somnar själv på kvällarna. Ibland hör vi honom i babyvakten men oftast somnar han fort. Vi har fått in rutiner för dagssömnen och det påverkar naturligtvis nattsömnen på ett bra sätt. På dagen sover Ville en kortare stund på förmiddagen och en längre stund på eftermiddagen. 
I kväll var alla våra 3 prinsar jättetrötta.



Ville är ute på en liten skogspromenad


2 kommentarer:

  1. Lille söte Villen killen så goó,
    så jag skulle vilja honom sno! ;-)

    Men när Ville lite senare börja gråta,
    skulle jag honom till Ulrika överlåta!

    Vad vore min lilla bloggvärld här,
    om inte lilla Sean Banan var där!!

    SvaraRadera
  2. Haha vad bra skrivet Hannah!!! :-)) Vad du kan, men det visste jag ju redan. Kramar från Sean Banan och mig.

    SvaraRadera

Tack för att du besökt min blogg! Kommentera gärna, jag vill läsa lite jag också ;-)

(Om du är osäker på vilken profil du ska använda så välj "namn/webbadress" och fyll bara i ditt namn,tryck sedan på knappen "Fortsätt" och sedan "Skicka kommentar". Därefter kommer det upp ett lösenord som ska fyllas i den tomma rutan och tryck sedan återigen på knappen "Skicka kommentar"! LYCKA TILL!)