fredag 9 september 2011

Härlig septemberdag!

Septemberdag som började med att plocka in ved i vedboden, jobbigt men dagen blev bättre och bättre. Andreas och jag hjälptes åt att plocka in och stapla resterande 3,5 m3 ved av dom 5 m3 som kom och tippades av i våran trädgård igår (Andreas hann lite igår kväll).
Jobbigt men vid kl.10 var vi helt färdiga. Barnens farfar kom och jag, Andreas, Hannes, Ville och farfar gick in till stan och till Kinarestaurangen och åt lunch. Bra och god belöning för hårt arbete.
Efter lunchen blev det lite klädshopping till Ville och Hannes.

Elias var i skolan och hade en bra dag med besök på Wirums säteri. Där hälsade dom på korna och kalvarna i ladugården, tjurararna var ute i hagen så dom fick inget besök idag. Dom lärde sig bl.a om mjölkens väg från korna till det att mjölkbilen kommer och hämtar mjölken på gården.
Höjdpunkten var provsmakninga av gårdens egenproducerade glass.


Vi var hemma strax innan Elias och hans kompis kom hem från skolan. När alla var hemma packade vi ihop flytvästarna och åkte till båten. Första turen på sjön för Ville. Han verkade att tycka om det, han satt i mitt knä och var nöjd.
Vinden var lite kall men jag njöt i solskenet.
När vi kommit tillbaka och förtöjt båten vid bryggan var Hannes kissnödig. Han sprang upp i skogen och efter ett litet tag skrek Hannes rakt ut. Utan att se den hade han ställt sig och kissat rakt på en orm. Han blev rädd när han såg ormen ringla iväg. Så fick vi ha ytterligare en "ormlektion"...

Nu är vi hemkomna från det äventyret och Elias och kompis är på väg till ridstallet där det är ridhusbio i kväll. Brassestolen är medtagen för filmbesökarna sitter i manegen och tittar på film, äter popcorn och har mysigt. 
Vi andra får ha fredagsmys i soffan i stället. 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du besökt min blogg! Kommentera gärna, jag vill läsa lite jag också ;-)

(Om du är osäker på vilken profil du ska använda så välj "namn/webbadress" och fyll bara i ditt namn,tryck sedan på knappen "Fortsätt" och sedan "Skicka kommentar". Därefter kommer det upp ett lösenord som ska fyllas i den tomma rutan och tryck sedan återigen på knappen "Skicka kommentar"! LYCKA TILL!)