tisdag 16 augusti 2011

Villebus

Vardagen närmar sig mer och mer. I går började Andreas jobba efter semestern så nu är det bara barnen och jag hemma om dagarna. Fast idag har vi inte varit hemma, idag har barnen och jag varit med L och hennes barn på stranden hela dagen. En jätteskön dag! Det var inte så mycket folk så vi hade nästan hela stranden för oss själva. Och hopptornet hade Elias helt för sig själv.

Jag har varit lite stel i benen efter Midnattsloppet och ikväll när jag satt i soffan kom Hannes och sa "mamma, när du ska resa dig upp så kan jag hjälpa dig". Så omtänksam min "mellanprins" är.

Ville är en liten busig kille som har kommit på flera sätt hur han får omgivningen att börja skratta. T.ex. här om kvällen låg Elias i sängen och läste högt för oss andra. Ville låg bredvid honom och slängde sitt ben över Elias arm. Andreas lyfte bort benet men lika snabbt låg Villes ben över Elias arm igen och alla började att skratta. Ville skrattade också, tittade busigt på oss, och fortsatte att slänga över sitt ben. Så fortsatte det ett tag...Det är så roligt att se att han gör saker medvetet när han märker att han får respons. Det kanske vi inte kommer att tycka om några månader....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du besökt min blogg! Kommentera gärna, jag vill läsa lite jag också ;-)

(Om du är osäker på vilken profil du ska använda så välj "namn/webbadress" och fyll bara i ditt namn,tryck sedan på knappen "Fortsätt" och sedan "Skicka kommentar". Därefter kommer det upp ett lösenord som ska fyllas i den tomma rutan och tryck sedan återigen på knappen "Skicka kommentar"! LYCKA TILL!)