onsdag 10 augusti 2011

Våra nyfunna vänner på besök

I dag kom våra nyfunna vänner på besök. Det har varit en underbart trevlig eftermiddag och kväll!
När vi är alla, som idag, så är vi 8 vuxna och 9 barn. Barnen är i blandade åldrar, allt från 5 månader till 9 år. Dom har rolig och alla trivs så bra ihop.
Ville och 3 barn till har ds och Ville är yngst av dom.
Vi fikade, pratade och fotograferade....Det blir prat om allt mellan himmel och jord. Inte som Andreas befarade, för några månader sedan när vi var på väg till första träffen, att det bara skulle diskuteras och pratas om ds. Visst blir det en del prat om allt möjligt som har med ds att göra också. Det är så skönt att kunna fråga, diskutera och utbyta tankar med varandra. Vi får en del tips av dom "erfarna ds-föräldrarna". Vi har lärt känna varandra och har jättetrevligt ihop. 
Efter att "försökt" fotografera barnen i soffan ett tag klädde vi på oss och gick till lekplatsen. När vi varit där ett tag gick grillchefen Andreas hem och tände grillen. Det blåste kallt men vi trotsade vädret och åt mat utomhus.
Det känns så bra och skönt att vi har lärt känna dessa familjer, hade inte Ville haft ds så hade  förmodligen inte våra vägar korsats.
Nu är det läggdags för barnen. Hannes har somnat i soffan ser jag nu.
I morgon kl. 08.00 ska vi vara på BVC med Ville. Dags för försenad 6-månaderskontroll. Förseningen beror på Andreas och min glömskhet får jag erkänna. Vi hade en tid för 2 veckor sedan, kl.08.00 då också. Den morgonen väckte Ville mig kl.08.18! Det tog mig 2 min att komma på vad det var som kändes fel. Inte roligt!
I morgon är vi där i tid. Vi har redan ställt klockorna på ringning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du besökt min blogg! Kommentera gärna, jag vill läsa lite jag också ;-)

(Om du är osäker på vilken profil du ska använda så välj "namn/webbadress" och fyll bara i ditt namn,tryck sedan på knappen "Fortsätt" och sedan "Skicka kommentar". Därefter kommer det upp ett lösenord som ska fyllas i den tomma rutan och tryck sedan återigen på knappen "Skicka kommentar"! LYCKA TILL!)