söndag 14 augusti 2011

Helg i Stockholm

Nu är vi hemkomna från en helg i Stockholm som har varit lugn, trevlig och svettig.
I fredags kväll efter att vi hämtat ut våra tidtagningschip och tröjor på Stadium var vi hungriga och bestämde med K och P att vi skulle gå till Restaurang "Koh Phangan" som ligger på Söder.
Vi ställde gps:en och Andreas och började gå. Det visade sig att varken gps:en eller Andreas visste exakt vart vi skulle.... Vi hittade rätt till slut men fredagskväll som det var så var det väntetid 1,5 timma på ett ledigt bord. Det blev restaurangen "En till grek på söder"i stället. Bra val visade det sig. Ville var också nöjd.
På lördagen strosade Andreas, Ville och jag omkring på stan. Lite shopping blev det.
På eftermiddagen åkte vi och hälsade på min kusin S och hennes sambo J som bor några tunnelbanestationer från Hornstull som är mammas och pappas "hemmastation". Vi fikade och hade trevligt. Det var S och J som var barnvakter åt Ville när vi senare sprang Midnattsloppet.
Efter besöket åkte vi hem och åt middag sedan var det dags att byta om och gå till Zinkensdamms idrottsplats där start och mål var. Andreas startade en halvtimma innan mig så när Ville och jag sagt hej då till honom gick vi till samlingstället där vi hade stämt träff med barnvakterna och K. Ville sov i sin vagn när jag och K lämnade honom till barnvakterna och begav oss till starten.
Det var roligt att springa och jag kände att jag orkade. Så himla skönt! Jag sprang i mål på tiden 1.07.21. Kan inte annat än att känna mig nöjd.
Ville sov nästan hela tiden han var med S och J. 
Idag har varit hemresedag med ett stopp i Norrköping. Där åt vi mat och tittade lite i affärerna.
Nu är vi hemkomna och har hämtat våra storprinsar som har haft en bra helg hos mormor och morfar.
Dom hade sagt till mormor att dom saknade Ville jättemycket. Elias och Hannes älskar verkligen sin lillebror. Ville fick många pussar och kramar och Elias och Hannes fick många leenden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du besökt min blogg! Kommentera gärna, jag vill läsa lite jag också ;-)

(Om du är osäker på vilken profil du ska använda så välj "namn/webbadress" och fyll bara i ditt namn,tryck sedan på knappen "Fortsätt" och sedan "Skicka kommentar". Därefter kommer det upp ett lösenord som ska fyllas i den tomma rutan och tryck sedan återigen på knappen "Skicka kommentar"! LYCKA TILL!)