onsdag 24 augusti 2011

Mycket skratt och inga hål...

Jag, Ville, L och E var på en skön promenad idag. Barnen sov i vagnarna och L och jag hade en trevlig förmiddag med mycket prat om allt mellan himmel och jord. Det är så skönt att ha L att prata med om allt som berör ds och allt annat så klart.

Efter att Ville och jag ätit lunch hemma hos L och E åkte vi och hämtade Hannes på dagis. Hannes hade en tandläkartid idag. Det gick jättebra, duktiga Hannes gapade för fullt och frågade tandläkaren om hon inte skulle dra ut en av hans tänder.
I går blev han upplyst av sin storebror att det är sådant tandläkare gör. När Hannes fick höra det satt han  och gapade och såg chockad ut så jag fick snabbt rädda situationen och säga att tandläkare gör mycket annat också, dom undersöker tänderna och räknar tänderna. Hannes var nöjd med svaret.
Elias fick själv dra ut en tand som inte ville lossna när han var lika gammal som Hannes är.

Sedan har jag haft en trevlig eftermiddag med mina prinsar och en kompis till storprinsen. Jag fick deltaga i samtalet runt köksbordet när vi åt mellanmål. Det var jätteroligt att höra dom berätta om allt som händer i skolans värld. Jag skrattade mycket! Dom pratade om tjejer, rasterna och mycket annat.
En rolig sak dom berättade var att rasterna känns väldigt långa när man bli jagad av tjejer hela tiden och då är det jättebra att man har bra kondition!

Nu är Andreas hemkommen så nu ska jag ut och cykla.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du besökt min blogg! Kommentera gärna, jag vill läsa lite jag också ;-)

(Om du är osäker på vilken profil du ska använda så välj "namn/webbadress" och fyll bara i ditt namn,tryck sedan på knappen "Fortsätt" och sedan "Skicka kommentar". Därefter kommer det upp ett lösenord som ska fyllas i den tomma rutan och tryck sedan återigen på knappen "Skicka kommentar"! LYCKA TILL!)