söndag 28 augusti 2011

Härligt besök på "Grönan"

Resan till Stockholm i torsdags gick bra. Vi stannade som vanligt till i Norrköping på MAX och åt hamburgare. Det var vi och massa poliser på restaurangen. Andreas tog ett snack med några av dom i hamburgekön. Dom skulle övervaka kvällens match mellan Norrköping och Djurgården.
Elias ville jättegärna se matchen, "så åker vi till Stockholm efter matchen" föreslog han.
Vi åkte vidare...

På fredagsförmiddagen sken vi inte i kapp med solen för det fanns ingen sol som sken.
Barnen var förväntansfulla och Gröna Lund öppnade inte förrän kl.15.00. Vi åt lunch på "stan" och i god tid tog vi spårvagnen till Djurgården och Gröna Lund.
På eftermiddagen sken vi alla i kapp med solen som lyste från en klarblå himmel!
Det var en perfekt eftermiddag och kväll på många sätt. Det bästa var att det inte var några köer till karusellerna så Andreas, Elias och Hannes åkte som aldrig förr.
Andreas var jättenöjd och tog en tur i Fritt fall på egen hand. Vi andra stod och tittade på. Uhha, inget för mig.
Elias favoritkarusell är Twister och jag tror att om han hade fått bestämma så skulle han sitta kvar där än. Jag tappade räkningen på hur många gånger han åkte den karusellen.

Twister

Hannes har tuffat till sig i åkandet och svarade på min fråga om vad som var roligast, "Kvasten så klart".
Kvasten

Ville är nöjd att vara där hans mamma är än så länge. Vi tittade på när storebröderna åkte och hade roligt, höjdpunkterna för Ville är när det är matdags och efter maten tog sig Ville lite grötvila.
Det är så bra nu när Elias och Hannes kan åka karuseller tillsammans utan oss vuxna och så tycker dom det är roligt för dom känner sig stora när dom springer mellan karusellerna själva. Andreas fick lite andrum och Ville och jag fick sällskap.
Elias och Hannes tyckte att avslutet på dagen var toppen. Vi gick från Gröna Lund med 2 kg Dumlekola under armen efter vinst på chokladhjulet.
Det bästa besöket på "Grönan" hittills.

Bildbevis


I går blev en shoppingdag och lekplatsdag. Nytt för den här resan var att vi valde en annan lekplats än den vi brukar gå till.
Vi bestämde oss för att åka hem i går kväll för att Hannes börjar simskolan idag. Barnen tyckte om att ha lördagsmys med film, chips och godis i bilen. När vi kom hem i natt var det 3 sovande killar vi fick bära in i huset.

I morse frågade jag Elias "Vad ska vi göra idag?"
Han svarade "åka till Kalmar och handla mer kläder". Överraskande svar.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du besökt min blogg! Kommentera gärna, jag vill läsa lite jag också ;-)

(Om du är osäker på vilken profil du ska använda så välj "namn/webbadress" och fyll bara i ditt namn,tryck sedan på knappen "Fortsätt" och sedan "Skicka kommentar". Därefter kommer det upp ett lösenord som ska fyllas i den tomma rutan och tryck sedan återigen på knappen "Skicka kommentar"! LYCKA TILL!)