tisdag 23 augusti 2011

Bra dag!

Jag känner mig trött men väldigt, väldigt nöjd efter denna dag!

Jag började dagen med ett besök hos sjukgymnasten. Mina onda knän fick sig en undersökning och bedömning. Dom är, som jag misstänkte, överansträngda vilket har lett till inflammation. 
Jag förklarade för sjukgymnasten hur jag har tränat och hon sammanfattade det med att jag började att springa 4 månader efter förlossningen, sprang varannan dag och avslutade sommaren med 1 mil löpning på asfalt med ömmande knän. När jag hörde det så hörde jag hur dumt det lät. Inte konstigt att mina stackars knän är överansträngda. Dom ska få vila lite nu. 
Jag fick styrke-/stretchövningar och så ska jag försöka cykla 20 minuter varje dag (inga uppförbackar) för att hålla blodcirkulationen igång. 
Det känns bra att veta vad jag ska göra för att knäna ska bli bra igen.

Efter sjukgymnastbesöket skjutsade Ville och jag Andreas till jobbet sedan åkte vi hem och åt lunch.
När vi var mätta och glada träffade vi A-S och hennses son, som är en vecka äldre än Ville, och promenerade till Öppna förskolan.
Det var Villes och mitt första besök där. Jag visste att jämnåriga med Ville skulle vara där, jag vet att man inte ska jämföra barn, men jag märker att jag själv och andra gör det ibland fast det är väldigt dumt. Alla barn utvecklas olika med eller utan ds. Ville var utvilad, mätt och glad och visade hela sitt register. 
Han tyckte verkligen om sångstunden, han skrattade högt.
Dom andra tyckte att Ville är jätteduktig och det gjorde mig så glad. Jag vet att han är det men ibland är det så skönt att få höra och se det och speciellt när vi är i "barnmiljö"som idag.

Efter fikastunden gick jag glad i hågen, med Ville i famnen, 1 våning upp till habiliteringen.
Där hade vi uppföljningssamtal med logopeden och specialpedagogen.
Även där var lilla Ville i fin form och  charmade alla. Logopeden var nöjd för när Ville fick syn på honom fyrade Ville av sitt underbara leende.
Vi pratade om tecken och tecknandet, jag fick reda på att i oktober börjar TAKK-kursen (Tecken som Alternativ och Kompletterande Kommunikation) som vi ska gå, vi pratade lite om Villes matvanor m.m.
Vi hann inte utanför dörren förrän Ville hade somnat, så trött var han.

Jag avslutade dagen med att njuta av 1 timmes massage. Det var verkligen skönt och bra avslut på en bra dag!!!  

Våran matglada Ville efter huvudrätten (lax) och desserten (hallon och blåbär)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du besökt min blogg! Kommentera gärna, jag vill läsa lite jag också ;-)

(Om du är osäker på vilken profil du ska använda så välj "namn/webbadress" och fyll bara i ditt namn,tryck sedan på knappen "Fortsätt" och sedan "Skicka kommentar". Därefter kommer det upp ett lösenord som ska fyllas i den tomma rutan och tryck sedan återigen på knappen "Skicka kommentar"! LYCKA TILL!)