måndag 29 augusti 2011

Läkarbesök

Jag, Hannes och Ville var och träffade habiliteringsläkaren idag och hon var så nöjd och glad att se hur bra Ville utvecklas. Provsvaren på gluten och sköldkörteln hade kommit och dom visade normala värden, skönt. Sköldkörtelprovet görs en gång om året, glutenprovet görs igen om några år. Nu är det en remiss till tandläkaren vi väntar på. Tandläkaren ska titta och se så att allt står bra till med tandanlag (Ville har inte fått några tänder än), hur högt Villes gomtak är o.s.v.
Som jag skrivit tidigare så är det många och noggranna kontroller som görs. Det blir färre ju äldre Ville blir.

På torsdag börjar Ville och jag bada i sjukhusets bassäng med Villes sjukgymnast från habiliteringen och andra barn och föräldrar. Badet fortsätter en gång i veckan under hela hösten. Nu när vi var i Stockholm inhandlade vi badbyxor till Ville och en baddräkt till mig så nu är vi redo för bad.


Ville njuter av sin pappas massage




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du besökt min blogg! Kommentera gärna, jag vill läsa lite jag också ;-)

(Om du är osäker på vilken profil du ska använda så välj "namn/webbadress" och fyll bara i ditt namn,tryck sedan på knappen "Fortsätt" och sedan "Skicka kommentar". Därefter kommer det upp ett lösenord som ska fyllas i den tomma rutan och tryck sedan återigen på knappen "Skicka kommentar"! LYCKA TILL!)