lördag 20 augusti 2011

Fotboll, klädvisning och annat skoj

Idag är det fotboll som står på schemat för Elias som spelar och Andreas och Hannes som tittar och hejjar på. Det är dags för första poolspelomgången efter sommaruppehållet. Jag och Ville hade tänkt att titta på sista matchen men just nu ligger Ville och sover så vi kommer inte att hinna. Det blir fler gånger. Jag håller tummarna för Elias och grabbarna här hemma. Elias såg verkligen fram emot att spela idag, han har längtat efter att fotbollen ska sätt igång igen.

Jag håller på att förbereda lite här hemma för idag kommer min granne E och ska visa me&i-kläder för mig och mina vänner. Ska bli roligt och spännande att se höstens kläder och roligt att träffa vänner så klart.

Jag ska skriva och berätta att Ville klarade läggningen i går kväll galant. Han var lite missnöjd först för han hade rullat över och låg på mage i sängen och hade lite svårt att vända sig om men han fick hjälp av sin snälla pappa. Efter det somnade han"själv". Duktiga lilla Ville.
Ville är en matglad liten kille. Han äter nästan all mat han får så nu kan jag inte påstå att det bara är lasange som är favoriträtten. När han är mätt, eller i sällsynta fall när han inte verkar att tycka om maten, "pruttar" han med munnen så maten sprutar åt alla håll. Vid dom tillfällena är det bra om man är snabb och håller upp haklappen framför honom för annars blir man nerstänk med Ville mat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du besökt min blogg! Kommentera gärna, jag vill läsa lite jag också ;-)

(Om du är osäker på vilken profil du ska använda så välj "namn/webbadress" och fyll bara i ditt namn,tryck sedan på knappen "Fortsätt" och sedan "Skicka kommentar". Därefter kommer det upp ett lösenord som ska fyllas i den tomma rutan och tryck sedan återigen på knappen "Skicka kommentar"! LYCKA TILL!)