torsdag 9 juni 2011

Besök hos sjukgymnasten

Idag har Ville varit hos sjukgymnast. Andreas videofilmade inte. Det gjorde hon själv idag.
Han vände sig om några gånger men det lyckades hon inte få med på inspelningen. När hon fick igång videokameran låg Ville stilla och när hon lade ifrån sig kameran tittade Ville på henne och snurrade runt. Vi hade jätteroligt åt det för det hände flera gånger. Hon gav upp och antecknade det i sina papper. Hon sa att Ville är inom ramen för normal motorisk utveckling. Det känns bra när vi får höra det från någon som är kunnig och erfaren.
Om 2 veckor ska Ville till öronläkaren och kontrollera hörseln. Det är ett läkarbesök som ingår i det medicinska vårdprogrammet för barn med ds. Jag tror inte att det är något fel på Villes hörsel. När vi pratar med honom ljudar han tillbaka.
Om 2 veckor ska vi också till habiliteringen och träffa logopeden och specialpedagogen. Vi ska prata om karlstadmodellen, som jag har skrivit lite om tidigare. Vi kommer också att få vägledning om hur vi använder tecken m.m.

I kväll ska alla mina killar på fotbollsmatch. OAIK spelar och Elias ska vara bollkalle. Hannes kommer nog att se till att korvförsäljaren har att göra. Korv måste man äta om man är på fotbollsmatch tycker Hannes. 
Själv ska jag ut och springa en runda.

Våran "gullunge"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du besökt min blogg! Kommentera gärna, jag vill läsa lite jag också ;-)

(Om du är osäker på vilken profil du ska använda så välj "namn/webbadress" och fyll bara i ditt namn,tryck sedan på knappen "Fortsätt" och sedan "Skicka kommentar". Därefter kommer det upp ett lösenord som ska fyllas i den tomma rutan och tryck sedan återigen på knappen "Skicka kommentar"! LYCKA TILL!)