söndag 12 juni 2011

Festdag

I går var en rolig och händelserik dag! Klockan 8.45 var jag i stallet och träffade några av tjejerna i barnfilmklubben. Vi åt frukost tillsammans i cafeterian sedan gick vi ut i stallet till varsin häst.
Vi ryktade, krattsade hovarna, sadlade och tränsade hästarna. Jag är ovan så jag fick mycket hjälp, tack och lov. Min häst, Aristocat, var en snäll och lugn herre som tog mig på en liten ridtur ute i paddocken. Han var lite trött så när jag red fick skänkla (när jag trycker till med mina ben mot hästen) honom en hel del. Idag har jag fruktansvärd träningsvärk i hela kroppen men framför allt i mina ben, men det var det värt. Det var jätteroligt!

Efter ridturen åkte jag hem och då var det dags att förbereda oss alla för kalas. Barnens kusiner fyller år med 1 vecka och några dagars mellanrum så igår var det "dubbelkalas". Vi fikade och hade trevlig. Barnen har knappt tid att fika för det är mycket lek och spring i benen.
Jag gick hem lite tidigare än resten av familjen för jag skulle göra i ordning mig för kvällens fest. Andreas och jag var bjudna till våra vänner som båda har fyllt 40. Det var första gången vi båda lämnade Ville en längre stund. Barnens mormor och morfar var hemma hos oss och var barnvakter. Ville var nöjd och somnade gott på kvällen. Elias och Hannes med.  
Festen var jättetrevlig och vi bjöds på mycket god mat och dricka!
Idag har vi en "dagen efter dag". Vi tar det lugnt.
I eftermiddag ska vi till vänner och hälsa på deras lilla labradorvalp. Jag gissar att vi kommer att få höra våra barns önskemål om en egen hund i kväll. 

Älsklingskillarna!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du besökt min blogg! Kommentera gärna, jag vill läsa lite jag också ;-)

(Om du är osäker på vilken profil du ska använda så välj "namn/webbadress" och fyll bara i ditt namn,tryck sedan på knappen "Fortsätt" och sedan "Skicka kommentar". Därefter kommer det upp ett lösenord som ska fyllas i den tomma rutan och tryck sedan återigen på knappen "Skicka kommentar"! LYCKA TILL!)