torsdag 16 juni 2011

Skolavslutningsdagen

"Den blomstertid nu kommer"..... sjöngs i kyrkan idag. Barnens farfar med sambo, Hannes, Ville och jag tog plats i kyrkbänken och stämde in i sången. Det var stämningsfullt!
Sedan blev det STORA kramen för Elias, hans klasskompisar och fröknarna innan sommarlovet började.

Skolavslutningsdag för Elias

Tycker lite synd om Andreas som missade Elias skolavslutning i år. Han är på hemväg i skrivande stund. Det blev ingen "klassfika" i år så jag och barnen skyndade hemåt och åt lunch för att sedan åka till öronläkaren med Ville. Ett besök jag som gick väldigt fort. Läkaren tittade i Ville öron och konstaterade att det inte finns vätska bakom trumhinnorna, vilket kan ge sämre hörsel. Han tittade upp i Villes näsborrar och sa att det såg bra ut och slutligen tittade han i Villes hals och konstaterade att också det såg bra ut. Det här var en undersökning som ingår i vårdprogrammet Ville följer så därför tittade han också efter ev. gomspalt.
Allt såg bra ut.
Barnen och jag tog en snabbfika i sjukhuscafeterian innan vi åkte hem. Vi hann i stort sett bara hem innan moster och kusinerna kom för att vara barnvakter. Igår när jag åt lunch bet jag av en del av en tand. Jag fick en tandläkartid idag för "tandreparation". Så iväg på cykeln, 2 sprutor bedövning, kramp i käken efter 30 minuters vidöppet gapande, tackade mig själv för jag har betalat tandvårdsförsäkringen och cykeln hem igen. Det blev McDonalds middag hemma. Jag ville inte sitta på restaurang och dregla och spilla p.g.a att halva munnen var bedövad.

Jag känner mig ganska trött just nu. I morgon blir det en lugn dag. På lördag ska vi åka på ds-träff, Elias ska börja friidrottskolan (håller på i 5 dagar), och Hannes är bjuden på 2 kalas. Vi får se hur vi får ihop dagen?

Hannes i klättrartaget

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du besökt min blogg! Kommentera gärna, jag vill läsa lite jag också ;-)

(Om du är osäker på vilken profil du ska använda så välj "namn/webbadress" och fyll bara i ditt namn,tryck sedan på knappen "Fortsätt" och sedan "Skicka kommentar". Därefter kommer det upp ett lösenord som ska fyllas i den tomma rutan och tryck sedan återigen på knappen "Skicka kommentar"! LYCKA TILL!)