tisdag 14 juni 2011

Tårfyllt farväl

Oj, vilket gråtkalas dom 2 äldsta prinsarna Hagman har haft i kväll. För 2 timmar sedan åkte Andreas till Stockholm på kurs. Han kommer hem igen på torsdag kväll. Alldeles för länge tycker Hannes och Elias!
Tröttheten gjorde väl sitt till för så här ledsna brukar dom inte vara. Hannes stod i fönstret och mellan gråten och tårarna snörvlade han ur sig "nu går pappa fram till bilen", "nu sätter sig pappa i bilen", "nu åker bilen". Nu sover dom och drömmer säkert om sin pappa eller Legoland......?
Elias och Hannes har nedräkning nu. Idag är det 11 dagar till vi åker till Danmark och Legoland. Vi åker på midsommardagen så det blir lugnt midsommarfirande i år. I 1 vecka har vi hyrt ett hus tillsammans med Kompis och hennes familj. 2 dagar Legoland, 1 dag Lalandia, resten av dagarna är oplanerade än så länge. Förväntningarna är höga hos barnen såsom hos oss vuxna. Det ska bli roligt!
I morgon är det sista dagen för Hannes på dagis och Elias i skolan. På torsdag är det avslutning i kyrkan med Elias klass och sedan ett långt sommarlov...
I år är det första året som Elias ser fram emot ett långt sommarlov. Jag tror det beror på att skolan har blivit mer allvar för honom. Man behöver pusta ut ibland.
"Mamma, jag kan vara ute jättesent på kvällarna och sova över med kompisar när som helst" sa han häromdagen.
"Ja, när det passar" svarade jag diplomatiskt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du besökt min blogg! Kommentera gärna, jag vill läsa lite jag också ;-)

(Om du är osäker på vilken profil du ska använda så välj "namn/webbadress" och fyll bara i ditt namn,tryck sedan på knappen "Fortsätt" och sedan "Skicka kommentar". Därefter kommer det upp ett lösenord som ska fyllas i den tomma rutan och tryck sedan återigen på knappen "Skicka kommentar"! LYCKA TILL!)