onsdag 22 juni 2011

Planering...

Friidrottskolan är slut för den här gången för Elias. Han tycker att det har varit jätteroligt. Det är lite otippat att Elias favoritgrenar är spjut och diskus. Jag hade tippat på löpning och längdhopp. Kanske för att det var mina favoritgrenar på den tiden jag var friidrottare. Det var ca.30 år sedan....

Det börjar närma sig avfärd till Danmark. På lördag åker vi!
Jag tror att jag ska se till att vi alla är färdigpackade i morgon så att jag kan ägna fredagen åt att reducera packningen. Vi brukar alltid ha med oss för mycket.
Efter att K och jag pratat idag spelar det nog ingen roll att jag reducerar packningen, vi kommer ändå att behöva koppla på släpkärran. Regnkläder (det kan ju regna), badkläder, brassestolar, håvar, filtar (vi ska förhoppningsvis till stranden), träningskläder (vi ska motionera), barnens sparkcycklar, Villes vagn + allt annat som ska med...... 
Kommer att bli intressant. "Din fantastiska man brukar lösa det mesta" säger Andreas själv.


"Min fantastiska man" och våran fantastiska Ville!

Ska också skriva och berätta att vi var på habiliteringen igår. Vi träffade specialpedagogen. Logopeden fick förhinder. Hon bekantade sig lite med Ville och oss. Sedan fick vi se en gammal videofilm från 80-talet om hur tecken, bilder och tal stimulerar språkutvecklingen hos barn med ds.
Vi fick lite information om Karlstadmodellen och vilken litteratur vi kan läsa i utbildningssyfte. Teckenmaterial och information om teckenkurs m.m får vi i juli när vi har en ny tid till logopeden.


  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du besökt min blogg! Kommentera gärna, jag vill läsa lite jag också ;-)

(Om du är osäker på vilken profil du ska använda så välj "namn/webbadress" och fyll bara i ditt namn,tryck sedan på knappen "Fortsätt" och sedan "Skicka kommentar". Därefter kommer det upp ett lösenord som ska fyllas i den tomma rutan och tryck sedan återigen på knappen "Skicka kommentar"! LYCKA TILL!)