söndag 19 juni 2011

Ds-träff

Gårdagen fick vi ihopp. Tyvärr missade Hannes ett kalas han gärna hade gått på.
Elias började friidrottskolan, som han tyckte var roligt, så han följde inte med på ds-träffen som vi andra var på.
Ds-träffen var på Hornsö gård, i skogen mellan Blomstermåla och Högsby tror jag? Andreas envisades med att köra efter GPS:en istället för att fråga om en vägbeskrivning. Det hade gått bra om han hade vetat exakt adress. Vi irrade runt lite innan vi hittade rätt.
Det var en trevlig träff med mycket prat, korvgrillning och lek för barnen. Tråkigt nog var det inte så många familjer som deltog. Det berodde nog delvis på att det var "avslutningshelg". Hoppas på flera familjer nästa gång.

På Hornsö gård

Vi har ju inte så mycket erfarenhet eftersom Ville är så liten än. Men jag förstår att vi har tagit beskedet om att Ville har ds mycket bra. Många jag har pratat med och läst om har haft en jobbig tid efter att dom fått beskedet. Dom allra flesta har fått reda på att deras barn har ds redan på BB. Vi var naturligtvis inte helt oberörda men som jag skrivit tidigare så påverkade Villes sjukdomstid och att han var 7 veckor när vi fick reda på att han har ds våra känslor på ett positivt sätt. Han var frisk och vi hade lärt känna honom.

Efter träffen åkte vi och lämnade Hannes på det andra kalaset för dagen han var bjuden på. 


Ville efter en händelserik dag


Idag gör Elias ett litet kort avbrott från friidrottskolan för att spela poolspel med fotbollslaget. Så nu är dom 3 äldsta grabbarna i familjen vid/på fotbollsplanen i Fårbo.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du besökt min blogg! Kommentera gärna, jag vill läsa lite jag också ;-)

(Om du är osäker på vilken profil du ska använda så välj "namn/webbadress" och fyll bara i ditt namn,tryck sedan på knappen "Fortsätt" och sedan "Skicka kommentar". Därefter kommer det upp ett lösenord som ska fyllas i den tomma rutan och tryck sedan återigen på knappen "Skicka kommentar"! LYCKA TILL!)