måndag 9 april 2012

Vårat påskfirande är avslutat

Nu har vi firat färdigt påsken. Har varit en helg med trevligt umgänge tillsammans med släkt och vänner.
Vi avslutade firandet med en heldag i Kristdala hos barnens farfar och G. God mat och fika som inte gick att motstå gör att jag fortfarande känner mig mätt. Toppendag!

På påskaftons förmiddag var Ville och hans pappa i lekartagen.

Var är Ville...


...här är Ville!!!



Lite soffhäng med pappa är aldrig fel...



...och inte heller en sångstund!


På påskdagen blev det en utflykt tillsammans med bästa familjen E. Vi åkte till Stensjöby och hälsade på djuren. Höjdpunkten var besöket hos fåren som nu har fått/får sin små söta lammungar. Vi kom precis efter att 2 små lammungar hade fötts. Mamman höll som bäst på att slicka dom rena medan dom små tog sina första stapplande steg.



Det var svårt att slita sig från dom men efter ett tag var det matdags. Dom medtagna engångsgrillarna tändes, korven åkte på...



 ...och efter ett litet tag var kovarna färdiggrillade.


En skön dag i vårsolen! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du besökt min blogg! Kommentera gärna, jag vill läsa lite jag också ;-)

(Om du är osäker på vilken profil du ska använda så välj "namn/webbadress" och fyll bara i ditt namn,tryck sedan på knappen "Fortsätt" och sedan "Skicka kommentar". Därefter kommer det upp ett lösenord som ska fyllas i den tomma rutan och tryck sedan återigen på knappen "Skicka kommentar"! LYCKA TILL!)