tisdag 3 januari 2012

Skön men kall dag

Halv slappardag blev det. Det blir så när vi inte äter frukost förrän kl.10.
Efter frukosten åkte jag och killarna till bandybanan för lite skridskoåkning. Ville låg skönt nerbäddad i vagnen och Elias och Hannes åkte sig varma på isen. Jag tog på mig alldeles för lite kläder och dessutom glömde jag min mössa hemma, jag frös! När vi kom hem tinade jag upp mig framför brasan tillsammans med Ville. Vi låg på golvet och hade en mysstund innan det var dags för matlagning.
Sedan kom Andreas hem och tog över rodret när jag hade tid bokad för massage, såå skönt det var!

Idag fick jag ett telefonsamtal från läkaren Ville besökte härom dagen. Urinodlingen var klar och visade att Ville har bakterier i urinet, inte så mycket men det kunde bero på att det inte var morgonurinet dom gjorde en odling på, så i morgon bitti ska vi försöka få Ville att kissa i en liten plastmugg, hur nu det ska gå till? Sedan ska det göras en ny urinodling och om det visar på bakterietillväxt får Ville antibiotika.
Så jag hoppas att allt "extra" vatten vi har försökt att ge Ville dom senaste dagarna har gjort susen och sköljt bort dom små bakterierna.
Nä nu är det sovdags, har ju lite att göra i morgon bitti.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du besökt min blogg! Kommentera gärna, jag vill läsa lite jag också ;-)

(Om du är osäker på vilken profil du ska använda så välj "namn/webbadress" och fyll bara i ditt namn,tryck sedan på knappen "Fortsätt" och sedan "Skicka kommentar". Därefter kommer det upp ett lösenord som ska fyllas i den tomma rutan och tryck sedan återigen på knappen "Skicka kommentar"! LYCKA TILL!)