söndag 8 januari 2012

Dagarna bara springer iväg...

Dagarna bara springer iväg...
Men som jag skrivit tidigare beror det på att vi sover länge och äter frukost sent nu när det är lov.
I morgon är sista dagen av latdagar sedan börjar allvaret igen. Jag har inget emot vardagsrutiner när man får avbrott ibland och får vara ledig med familjen. Det tråkiga är att jag tycker att tiden springer iväg alldeles för fort när skola och fritidsaktiviteter kör igång och tiden med dom äldsta barnen blir mindre, men det gör det ju hur man än bär sig åt...
Idag blev det i alla fall en sväng till skridskobanan. Jag vet inte när jag ska lära mig att klä på mig ordentligt med varma kläder. Jag är ju ganska mycket stillastående med Ville i barnvagnen. Det blev kallt idag också.
Efter isbanan blev vi bjudna på kalkonmiddag hemma hos mamma och pappa, jättegott.
Sedan tog jag och K en långpromenad, det är så skönt att förena nytta med nöje. Det är stunder som är välkomna, när vi i rask takt promenerar och samtidigt avhandlar allt mellan himmel och jord.

Elias och Hannes sover redan, vi lyckas nog få ordning på kvällstiderna den här gången med. Noga planerat med kompisövernattningar rätt natt gjorde att dom var jättetrötta i kväll. Däremot är Ville fortfarande vaken. Han lyckades somna i sin mosters famn, bara 10 minuter, lite för sent i kväll.

Ska skriva och berätta att kissprovet visade att Ville fortfarande har bakteria i urinet så i går påbörjade han en pencillinkur på 10 dagar. Om en månad ska det göras en ny urinodling för att se om dom små bakterierna har retirerat.

Jag är så glad att Ville har fått hålla sig pigg ett tag. Han utvecklas i sina rörelser och det är mer fart på honom nu. Inget kanske omgivningen tänker så mycket på men vi märker det.
På torsdag ska Ville och jag börja bada igen, något som jag har längtat efter och jag tror att jag kommer att få se en mycket nöjd Ville också.
Rytmiken är slut så nu kommer Ville och jag att börja gå till Öppna Förskolan oftare. Det är på måndagar som "nyfikarna" träffas så Hannes kommer att få några timmar extra på dagis eftersom det egentligen är hans lediga dag. Något vi fick dispens till eftersom kommunen, liksom vi, tycker att det är viktigt att Ville får den  allsidiga stimulans som det innebär när han är i en barngrupp och sjunger, dansar och leker med jämnåriga barn.

1 kommentar:

  1. Ruben Eva

    Jag och mitt ex gjorde slut för 5 månader sedan och jag var redan gravid. Vi båda älskar varandra och det var en chock för mig och det krossade verkligen mitt hjärta. Jag försökte ringa honom och båda hans linjer var frånkopplade. Jag försökte nå honom på sociala nätverk men han tog bort mig från dem. Jag försökte nå hans föräldrar och de sa till mig att deras son sa att han inte älskar mig och inte vill träffa mig och att de inte vet vad som händer. Jag var olycklig i livet så jag grät till min syster och berättade för henne mitt problem och sa att hon kände en kraftfull trollformler som hjälpte hennes kollega. Jag kontaktade honom via mail och han sa att han skulle hjälpa mig och berättade. Jag blev förvånad när han gjorde allt för att lösa problemen och vår relation stärktes och kärleken återställdes. Han är tillbaka hos mig nu och vi är lyckligare tillsammans. Dr Sunny är verkligen transparent och fantastisk i sina verk. Om du behöver hjälp, var säker, han kommer att hjälpa dig uppriktigt. Han kommer inte att svika dig, jag ger dig 100% garanti för att han kommer att hjälpa dig, Här är hans kontakt: WhatsApp: +2348082943805 eller maila honom på: drsunnydsolution1@gmail.com

    SvaraRadera

Tack för att du besökt min blogg! Kommentera gärna, jag vill läsa lite jag också ;-)

(Om du är osäker på vilken profil du ska använda så välj "namn/webbadress" och fyll bara i ditt namn,tryck sedan på knappen "Fortsätt" och sedan "Skicka kommentar". Därefter kommer det upp ett lösenord som ska fyllas i den tomma rutan och tryck sedan återigen på knappen "Skicka kommentar"! LYCKA TILL!)