söndag 6 maj 2012

Villes nya små vänner

Ville har varit förkyld med feber till och från dom senaste dagarna, och hosta på nätterna.
Idag är en dag med feber igen. Trots det kryper han omkring på golvet och är hyffsat nöjd.
Igår gjorde han en vurpa igen, han hade rest sig upp vid soffbordet och skulle sträcka sig efter en tablettask som låg på bordet. Jag såg på håll hur han gled iväg åt sidan och rakt ner i golvet, jätteledsen blev han.
Men jag tror han lärde sig något av det, för på kvällen när han återigen stod vid soffbordet satte han sig försiktigt ner.

Ville sjunger på en sång som jag inte haft en aning om vad det är för någon. Ofta när han sjunger kommer jag på vilken sång det är eftersom han gör rörelser (och några ord) till "Imse"... och "klappa lilla magen"...och så blir han glad när jag börjar sjunga.
Igår när han sjöng tecknade han bil så nu har jag fått lite vägledning men fullträffen har jag nog inte lyckats få in ännu, han har inte visat med sitt ansiktsuttryck att det är rätt. Fortsättning följer...

För ett par veckor sedan fick vi hem Babblarpaketet och har nu börjat att leka olika lekar och läser böcker med dom små figurerna; Babba, Bibbi, Bobbo, Dadda, Diddi och Doddo.




Figurerna använder man vid språkträning och lyssningsträning enligt pedagogiken i Karlstadmodellen.
Denna vecka har dom små figurerna sjungit för Ville och vi har läst boken "Var är Babbas saker?"
Idag var det Ville och pappa som läste...




...och Ville visar intresse för sina nya små vänner!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du besökt min blogg! Kommentera gärna, jag vill läsa lite jag också ;-)

(Om du är osäker på vilken profil du ska använda så välj "namn/webbadress" och fyll bara i ditt namn,tryck sedan på knappen "Fortsätt" och sedan "Skicka kommentar". Därefter kommer det upp ett lösenord som ska fyllas i den tomma rutan och tryck sedan återigen på knappen "Skicka kommentar"! LYCKA TILL!)