onsdag 23 maj 2012

Dagarna går...

Veckan har sprungit på som vanligt med ett besök på öppna förskolan, promenader, barnens fotbollsträningar, njutit i sommarvärmen och idag har L, jag och våra småkillar varit i Kalmar. Dom börjar bli stora och istället för att sova sött i bilen var det idag missnöjda killar som skrek ikapp. Jag försökte förgäves sjunga för dom, men gav upp. Var ju tvungen att tänka på chauffören L, mycket oljud för henne ;-).
När vi var i Kalmar uppförde dom sig exemplariskt, då var dom minsann nöjda och glada, och vi med.

Ville fortsätter vara duktig på pottan och det blir resultat någon gång varje dag.
En gång varje dag får han försöka äta själv. Hur bra det går beror på hur hungrig Ville är. Är han inte så hungrig leker Ville hellre med maten och då är det inte roligt för mamma-mig, då är det mat överallt och så tar det lång tid att sanera men vad gör man inte för att våran lillprins ska bli självständig.
Duktig är han!

Imorgon ska Ville och jag bada för näst sista gången den här terminen. Men till hösten kör vi igen.

Jag börjar jobba 20:e augusti. Andreas kommer att vara pappaledig och skola in Ville på dagis i september. Jag kommer att gå ner i arbetstid och ska jobba 5 timmar om dagen alla dagar utom torsdagar då det blir ett par timmar till. På torsdagarna badar jag med Ville på förmiddagen, lämnar honom på dagis och åker sedan till jobbet och jobbar kväll.
Vi tror att det kommer att bli jättebra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du besökt min blogg! Kommentera gärna, jag vill läsa lite jag också ;-)

(Om du är osäker på vilken profil du ska använda så välj "namn/webbadress" och fyll bara i ditt namn,tryck sedan på knappen "Fortsätt" och sedan "Skicka kommentar". Därefter kommer det upp ett lösenord som ska fyllas i den tomma rutan och tryck sedan återigen på knappen "Skicka kommentar"! LYCKA TILL!)