söndag 13 maj 2012

Fotboll, fotboll

Igår var det fotbollsmatch för Elias och killarna. Jämn match som slutade med vinst för våra killar. Dom är riktiga kämpar, roligt att se!
Vädret var inte det bästa, det blåste kallt och regnet hängde i luften. Bästa åskådarplatsen hade Hannes tillsammans med sin kompis L. Ett fint vind- och regnskydd som dom hade fixat till alldeles själva!



Efter att matchen var slut kom regnet och det slutade inte regna förrän sent på kvällen. Så gårdagen blev en lekdag med bröderna T. Stora killarna var så svåra att skilja åt så det slutade med övernattning.

Idag var det desto finare väder. Solen sken från en klarblå himmel när Ville och jag gick iväg till Stadsparken. Kyrkans dag firades utomhus med familjegudstjänst, Pettson och Findus teater, hoppborg, ponnyridning, grillad mat och fika. Jättefint ordnat!

För Elias och Hannes del blev även denna dag lekdag som avslutades med "familjeutflykt" (enligt Andreas).
Det började med att Andreas glatt kom och sa till mig, i fredags, att han tyckte vi skulle hitta på något roligt hela familjen. Andreas och jag tänker lite olika så mina tankar for genast iväg till en familjeutflykt till Kalmar med shopping och god mat....
När sedan Andreas kläckte ur sig att han tänkte att hela familjen kunde gå och titta på div.2 fotboll (OAIK) var det som att dra ner rullgardinen. Alla utom jag jublade glatt, hmm.
Jag tänkte inte vara motstridig så i eftermiddags gick hela familjen på fotboll.
Först försvann Hannes med kompis L, sedan försvann Elias med fotbollskompisar... sedan försvann jag och Ville med kompisar! Kvar på läktaren satt en nöjd Andreas med sina kompisar. Så gick det med våran "familjekväll".
Ska erkänna att det blev en myckte trevlig kväll! Tyvärr förlorade OAIK.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du besökt min blogg! Kommentera gärna, jag vill läsa lite jag också ;-)

(Om du är osäker på vilken profil du ska använda så välj "namn/webbadress" och fyll bara i ditt namn,tryck sedan på knappen "Fortsätt" och sedan "Skicka kommentar". Därefter kommer det upp ett lösenord som ska fyllas i den tomma rutan och tryck sedan återigen på knappen "Skicka kommentar"! LYCKA TILL!)