onsdag 30 maj 2012

Skoldag

Igår var det fullt upp!
Från morgonen fram till kl.13.30 var jag och hälsade på Hannes på dagis. Det var roligt och intensivt. Barnen och fröknarna håller på att förbereda inför sommarfesten som är på måndag nästa vecka, duktiga och flitig små barn.
Hannes har 2 veckor kvar på dagis innan sommarlovet och efter sommaren börjar han i förskoleklass.
"Det ska bli så roligt att börja skolan...men jag kommer att sakna dagis", säger Hannes.
Han tycker att det är bra att Ville ska börja dagis så han har anledning att hälsa på, han säger att han vill följa med och hämta Ville VARJE dag.
Det bli nog bra.
Efter besöket på dagis var det dags att promenera över skolgården till skolan där Elias går.
Alltid lika trevligt att gå på Elias utvecklingssamtal, vi kände oss stolta över våran äldsta prins när mötet var slut och vi gick därifrån, härligt!
Ville var jätteduktig och hade tålamod att sitta med på mötet (45 min).
Vi firade våra duktiga barn med ett besök på stans glasscafé.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du besökt min blogg! Kommentera gärna, jag vill läsa lite jag också ;-)

(Om du är osäker på vilken profil du ska använda så välj "namn/webbadress" och fyll bara i ditt namn,tryck sedan på knappen "Fortsätt" och sedan "Skicka kommentar". Därefter kommer det upp ett lösenord som ska fyllas i den tomma rutan och tryck sedan återigen på knappen "Skicka kommentar"! LYCKA TILL!)