söndag 6 maj 2012

Festhelg

Festhelg, skulle jag kalla denna helg.
I fredags firade vi min pappas fördelsedag med middag på restaurang. Det blev stans bästa Kinarestaurang som fick ta emot firargänget bestående av pappa, mamma, farmor, syster, svåger, Andreas, jag och alla våra 5 killar (min systers 2 och våra). Ville är yngst och Elias är äldst så det är ett härligt, busigt killgäng vi har.
God mat och trevligt restaurangbesök följdes av kaffe och glasskalas hemma hos min syster.
Barnen var jätteduktiga och åt som hästar, hungriga var dom!
Ville, som jag trodde skulle somna på väg till restaurangen, var pigg och glad hela kvällen och somnade inte förrän kl. 22!
Så igår morse hade vi sovmorgon, till och med Ville.

Igår på dagen var Elias med på Olympic Day. En dag som anordnades för att barn skulle kunna pröva på olika idrottsgrenar. Elias valde basket och tennis. Tennis var första gången han provade på och det tyckte han var roligt, till min stora glädje. Jag har själv spelat en gång i tiden.
Andreas, Hannes, Ville och jag promenerade iväg och tittade på honom och jag satt där vid tennisbanan och blev nostalgisk.




Igår kväll fick vi besök av familjen E. Lek och ännu ett rockkonsertframträdande av barnen och nostalgikväll, i form av gammal musik på spotify, för oss vuxna. Rolig kväll!
Ville höll igång och var vaken sent även igår kväll så i morse sov alla utom Hannes till efter kl.9.

Idag är det lekdag med bröderna T och i eftermiddag blir det derbymatch i fotboll. Elias och killarna möter OIFK. Spännande!
                

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du besökt min blogg! Kommentera gärna, jag vill läsa lite jag också ;-)

(Om du är osäker på vilken profil du ska använda så välj "namn/webbadress" och fyll bara i ditt namn,tryck sedan på knappen "Fortsätt" och sedan "Skicka kommentar". Därefter kommer det upp ett lösenord som ska fyllas i den tomma rutan och tryck sedan återigen på knappen "Skicka kommentar"! LYCKA TILL!)