fredag 17 augusti 2012

Midnattsloppet

Nu sitter vi i bilen påväg till Stockholm igen.
Denna gång för att springa 1 mil Midnattslopp på Söder, som jag själv har anmält mig till och dessutom betalat pengar för.
Hur tänkte jag?
Jo, jag tänkte;
på det härliga pirret i hela kroppen när jag står i startfållan, med uppvärmningsmusiken dånande ut ur högtalarna, tillsammans med tusentals lika adrenalinstinna personer som mig själv som bara vill ge utlopp för sin energi, en mycket speciell känsla.
Det är det här jag har tränat för i några månader, det är målet!
Spänningen stiger i takt med nedräkningen till start!
I samband med att startskottet går försvinner plötsligt pirret och allt känns som ett vanligt träningspass men såååå mycket, mycket roligare!!!
Massor med folk som står längst med banan och hejar, olika band som står längst banan och höjer stämningen ytterligare med skön musik, tända marschaller längst med vägen upp mot Sofia kyrka (tveklöst den jobbigaste delen på hela banan!!!), en pulserande folkfest!!!
I morgon kväll kl.22.20 går startskottet för min grupp.
Längtar!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du besökt min blogg! Kommentera gärna, jag vill läsa lite jag också ;-)

(Om du är osäker på vilken profil du ska använda så välj "namn/webbadress" och fyll bara i ditt namn,tryck sedan på knappen "Fortsätt" och sedan "Skicka kommentar". Därefter kommer det upp ett lösenord som ska fyllas i den tomma rutan och tryck sedan återigen på knappen "Skicka kommentar"! LYCKA TILL!)