lördag 9 juni 2012

Trött efter en trevlig och rolig dag!

Jag är helt slut efter denna dag och jag har egentligen inte gjort så ansträngande saker.
Barnen och jag har varit på Leo's Lekland med K och hennes barn. Vi lekte lite med Ville innan det var dags att äta lunch. Våra stora barn såg vi inte så mycket av. Efter gemensam lunch somnade Ville och stora barnen försvann på nytt in i leklandet. K och jag fikade läänge!
Rätt som det var hade vi varit på Leos i över 4 timmar. Fattar verkligen inte hur våra barn orkar!

När vi kom hem ville Elias och I bjuda oss på 3-rättersmiddag. Dom fick pengar med sig och gick till affären och handlade. Dom var så hemlighetsfulla, vi fick inte ens närma oss köket.
3 rätter blev 2 rätter.
Till varmrätt blev vi bjudna på toast och pytt i panna med citrondryck, dom slog ihop förrätt och varmrätt, och till dessert fick vi sockerkaka toppad med gräddkola och till det fick vi kaffe.
Jätteduktiga som bjöd på så god mat!

Hannes är kvar och ska sova över hemma hos E.
Elias och jag tittar visst på fotbolls-EM, Tyskland möter Portugal, och Ville sover.
Var lite orolig över Ville tidigare ikväll. Han gjorde en vurpa baklänges nerför soffan. Han blev såklart jätteledsen men var snabbt på benen igen när han fick syn på popcornskålen i soffan. Och när det sedan var läggdags ville han inte sova! Allmäntillståndet var det inget fel på, som läkare skulle sagt.
Imorgon ser vi fram emot att få hem våran sjöfarare. Saknar pappa Andreas!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du besökt min blogg! Kommentera gärna, jag vill läsa lite jag också ;-)

(Om du är osäker på vilken profil du ska använda så välj "namn/webbadress" och fyll bara i ditt namn,tryck sedan på knappen "Fortsätt" och sedan "Skicka kommentar". Därefter kommer det upp ett lösenord som ska fyllas i den tomma rutan och tryck sedan återigen på knappen "Skicka kommentar"! LYCKA TILL!)