fredag 15 juni 2012

Den blomstertid nu kommer...

....med lust och fägring stor....

Nu har då alla våra prinsar haft avslutningar på olika håll.

Det har varit känslosamma dagar för mig som inte är så bra på avslut.
Igår var det Hannes sista dagisdag ever.
Både han och jag åkte till dagis och kände vemod men också glädje. Han hade köpt varsin sommarpresent till sina 3 fröknar som han stolt bar in på dagis. När han började utdelningen av dom satt jag igång....och fröknarna med. Tårarna trillad och mitt på golvet stod Hannes och tittade förvånat på oss. Kramkalas utbröt!
Efter att vi samlat oss sa jag och Ville hej då, sedan åkte vi till Villes avslutning på Öppna Förskolan.
Det däremot gick lättare även om jag fick en klump i halsen när vi tackade och sa hej då.
Sedan var det dags att hämta Hannes. Jag kan berätta kortfattat att jag och en av fröknarna (hon var inte på avdelningen på morgonen vid lämningen) grät i omgångar. Mest när vi plockade ihop Hannes alla saker, tömde hans hylla, och sedan sa hejdå.
Han är en omtyckt kille har jag förstått, "en klippa som man alltid kan lita på" som en av fröknarna sa.
Elias och Hannes har gått på samma avdelning så vi har varit "Bofinkar" i 8 år!
Efter sommaren börjar Ville på en annan avdelning på samma förskola, tur är det så vi slipper klippa banden helt.



Idag har hela familjen varit i kyrkan på Elias skolavslutning. Det var sååå fint och stämningsfullt!
Ville sov sig igenom hela kyrkbesöket. Elias och hans skolkörskompisar var jätteduktiga!
Efter kyrkan samlades hela klassen för att önska varandra en trevlig sommar och samtidigt ta avsked av fröken som dom nu har haft i 3 år, till hösten får dom en ny fröken.
Det var känslosamt att se dom alla först ha en gruppkram och sedan fick var och en ge fröken en sista kram.
Jag fällde en tår, eller rättare sagt fler, idag också.





Sedan gick vi till stan och barnen fick köpa varsin sommarpresent innan vi gick till en restaurang och åt lunch.


Barnens morfar som var med oss och åt följde sedan med hem. När deras farfar också kommit fikade vi och åt jordgubbstårta. Ville var inte speciellt sugen på tårta för han hade precis ätit en portion gröt men man kan ju ändå sitta med vid bordet och öva skedhållning...



Jättetrevlig dag och bra avslut på detta kapitel i vårat liv.
Nu väntar 9 veckors sommarledighet innan vi påbörjar nästa. Spännande och lite skrämmande...







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du besökt min blogg! Kommentera gärna, jag vill läsa lite jag också ;-)

(Om du är osäker på vilken profil du ska använda så välj "namn/webbadress" och fyll bara i ditt namn,tryck sedan på knappen "Fortsätt" och sedan "Skicka kommentar". Därefter kommer det upp ett lösenord som ska fyllas i den tomma rutan och tryck sedan återigen på knappen "Skicka kommentar"! LYCKA TILL!)