tisdag 5 juni 2012

Förskolestarten närmar sig

Idag har vi haft möte med Villes blivande förskolefröknar och habiliteringen inför förskolestarten i september.
Ville kommer att börja på samma förskola som Elias och Hannes har gått på men på en annan avdelning. Han kommer att gå på resursavdelningen och ha 1 av dom 4 resursplatserna där. På avdelningen kommer det till hösten vara 13 barn inskrivna.
I 1,5 timma satt vi och pratade och planerade. Dom vet nu en hel del om hur livet kring Ville ter sig. Dom vet att vi lägger stor vikt vid tecknandet och Karlstadmodellen.
Ville själv gjorde, som han brukar göra med mycket folk omkring sig, charmade dom allihopa! Han gav avslutningsvis en av fröknarna en ordentlig kram.
Det kändes jättebra efter mötet och jag tror att Ville kommer trivas alldeles utmärkt på dagis.
Fast först ska vi njuta av sommaren och hoppas att värmen kommer.

Efter mötet firade (låter bra) Ville och jag med en lunch på stan tillsammans med mamma S och lilla M.
Sedan var det dags för mig att samla ihop min lilla barnaskara och promenera till frisören.
Alla blev klippta utom Ville, han får vänta till nästa vecka.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du besökt min blogg! Kommentera gärna, jag vill läsa lite jag också ;-)

(Om du är osäker på vilken profil du ska använda så välj "namn/webbadress" och fyll bara i ditt namn,tryck sedan på knappen "Fortsätt" och sedan "Skicka kommentar". Därefter kommer det upp ett lösenord som ska fyllas i den tomma rutan och tryck sedan återigen på knappen "Skicka kommentar"! LYCKA TILL!)