söndag 3 juni 2012

Trädgårdsdag

Igår spelade Elias och fotbollskillarna match igen. Denna gång slutade matchen med vinst, 8-2, mot killarna från Ankarsrum. Bra igen killar!

På kvällen fick vi trevligt besök av familjen T.
Ville sov sent på eftermiddagen så han var pigg hela kvällen och somnade inte förrän 23-tiden! Ville tycker att det är synd att sova bort morgonen och förmiddagen så vid kl. 07.00 slog lilla Villen upp sina mörka små ögon. Den tidiga morgonen resulterade i att han var jättetrött och somnade vid kl.11 och sov i 2,5 timma. Under den tiden hann Andreas och jag att plocka in och stapla 6 m2 ved i vedboden. Jobbigt och slitigt men sååå skönt när det är färdigt! Nu kan vi elda i kaminen i vinter igen.

Detta kallar jag sammarbete. Jag fyllde skottkärran, körde upp till vedboden....



...där Andreas tog emot och staplade upp veden, vet inte hur många vändor det blev?



Vi kommer sova skönt i natt och drömma om...


Efter lunch åkte Andreas, Hannes, Ville och jag och köpte Villes träd (Elias var med kompis). Alla våra barn har nu varsit fruktträd planterat i trädgården.
Träden är presenter från mormor och morfar (Elias plommonträd), farbror, faster och kusinerna (Hannes plommonträd) och nu Villes nyplanterade bigaråträd som även det är en present från farbror och hans familj.

Mina trädgårdskillar för dagen satt igång med plantering...



intressant att titta på när pappa gräver tycker Ville och Hannes...



Och bra blir det!





Villes bigaåträd är nu planterat. Vi hoppas på mycket bär kommande åren.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du besökt min blogg! Kommentera gärna, jag vill läsa lite jag också ;-)

(Om du är osäker på vilken profil du ska använda så välj "namn/webbadress" och fyll bara i ditt namn,tryck sedan på knappen "Fortsätt" och sedan "Skicka kommentar". Därefter kommer det upp ett lösenord som ska fyllas i den tomma rutan och tryck sedan återigen på knappen "Skicka kommentar"! LYCKA TILL!)