söndag 5 augusti 2018

Sol vind och vatten

Erik❤️med downs syndrom. Hans död berör mig väldigt mycket. Så tragiskt, så hemskt. Han var ute på bus med sin leksakspistol och allt gick fel.

Jag har också ett barn med downs syndrom. Likt Erik är Ville en glad liten person som lever i nuet. Helt fördomsfri och oskuldsfull, glad att vakna upp på morgonen och möta dagen. En riktig glädjespridare som älskar att kramas, pussas och busa.

Klart är att personer med downs syndrom är precis lika olika varandra som personer utan downs syndrom är men det oskuldsfulla, det oskuldsfulla sättet att se på sin omgivning det vill jag tror att den extra kromosomen innehåller❤️ 

Idag var det Eriks dag. Motorcykelkortege genom Stockholm för att hedra hans minne. Motorcyklar för att Erik älskade motorcyklar.

Ett bidrag till insamlingen i våran fina slutna fb-grupp för familjer med barn som har Downs syndrom, där pengarna går till Svenska Downsföreningen efter önskan från Eriks föräldrar. Det är vårat sätt att hedra Erik❤️


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du besökt min blogg! Kommentera gärna, jag vill läsa lite jag också ;-)

(Om du är osäker på vilken profil du ska använda så välj "namn/webbadress" och fyll bara i ditt namn,tryck sedan på knappen "Fortsätt" och sedan "Skicka kommentar". Därefter kommer det upp ett lösenord som ska fyllas i den tomma rutan och tryck sedan återigen på knappen "Skicka kommentar"! LYCKA TILL!)