lördag 30 maj 2015

Städdag!

Efter en lugn och skön morgon drog vi igång projekt-storstädning-av-övervåningen!
Välbehövlig!
Hannes rum var fullbelamrat med lego, överallt dessa små legoklossar, legogubbar och fina skapelser.
Helt otroligt att inte Ville bryr sig om att pilla och plocka med legot, det får var i fred.
Jag rensade och fyllde en sopsäck med skräp, dammade och dammsög noggrant. Andreas rengjorde toaletter grundligt.
Renbäddat i alla sängar.
Så skönt när allt är färdig, älskar när det är nystädat!

Elias "hängde" med en kompis hela dagen, eller nästan hela dagen...
Han pluggade faktiskt lite också. Ja, det fick bli plugg trots att det var lördag, han har prov i samhällskunskap på måndag och imorgon ska han träna fotboll i 6 timmar! :-0
Utbildningsläger heter det visst.
Det ser min Elias fram emot❤️

Efter städning tog Andreas och jag oss en löprunda tillsammans.
Ville var hos sin kontaktfamilj så då passade vi på, inte alls ofta det händer att vi är ute och springer samtidigt annars.
Häromdagen ville Hannes följa med mig och springa. Han var superduktig och när vi var färdiga hade vi sprungit 5km på slingan. En ganska tuff bana med många stigningar. Heja min tuffa Hannes❤️

Ikväll efter att vi hämtade hem Ville och har vi ätit och haft mysigt!
Och Ville har tittat på ett av sina favoritprogram på tv:n, Gladiatorerna.
"Utmanaren redo?" Jaa, ropar Ville och sträcker armen upp i luften!
Det är min lilla utmanare de❤️














Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du besökt min blogg! Kommentera gärna, jag vill läsa lite jag också ;-)

(Om du är osäker på vilken profil du ska använda så välj "namn/webbadress" och fyll bara i ditt namn,tryck sedan på knappen "Fortsätt" och sedan "Skicka kommentar". Därefter kommer det upp ett lösenord som ska fyllas i den tomma rutan och tryck sedan återigen på knappen "Skicka kommentar"! LYCKA TILL!)