lördag 9 maj 2015

List och lust

Jahoopp, och nu var det helg.
I stora drag ser veckor och helger lika ut men det finns många, många små guldkorn längst vägen.
Denna vecka har jag exempelvis fått uppleva mina yngsta prinsars list och lust.

Ville och jag var och badade i torsdags. Ville var precis lika glad och sprallig som vanligt till en början, han hoppade från kanten, simmade, sparkade vatten på mig, sjöng på samlingen men sen hände något...
Ville blev sur och ville gå upp men jag tänkte att vi försöker ett tag till.
Ville tittade bestämt på mig och sa "issa" (kissa). Vi hade varit på toaletten precis innan vi hoppade i badet så jag sa till Ville att vi väntar några minuter. Ville blev arg och sedan tystnade han och tittade bestämt på mig igen och sa "basa" (bajsa). Och när Ville säger det ordet, dessutom i badbassängen, så lyssnar man!
Vi gick upp och Ville blev ju jättenöjd. Vi kilade in på toaletten, Ville kissade ungefär 3 droppar och sa sedan "ärdi" (färdig) och tittade på mig och skrattade. Okej.
Badbyxor på och sedan sa jag till Ville att nu kan vi bada vidare.
Men det var inte vad Ville hade tänkt!
"NÄÄÄÄÄEEEEEEE"! Skrek Ville.
Om och om igen.
Ville vann och blev en mycket nöjd och glad kille på bara någon sekund.
Det är inte första gången vi har gjort en paus i badandet för toalettbesök men det är första gången Ville lyckas lura upp mig för att få som han vill.

Och så till Hannes som blivit stor och fick sitt första egna bankkort på sin födelsedag i januari.
Hannes har alltid varit duktig på att spara pengar.....

Att spela kula har blivit väldigt populärt igen! Perfekt att vi hade kulor hemma efter Elias kulperiod.
En eftermiddag ringde Hannes till Andreas som var på jobbet (jag var påväg hem från jobbet) och frågade om han och en kompis fick gå till leksaksaffären och komplettera sin kulsamling "lite". "Jag betalar själv med mitt kort" sa Hannes.
Vilket resulterade i att Hannes kom hem med EN kula.
Men inte vilken kula som helst.
EN kula för 149kr!
En bild på den nya kulan och en av hans gamla...



















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du besökt min blogg! Kommentera gärna, jag vill läsa lite jag också ;-)

(Om du är osäker på vilken profil du ska använda så välj "namn/webbadress" och fyll bara i ditt namn,tryck sedan på knappen "Fortsätt" och sedan "Skicka kommentar". Därefter kommer det upp ett lösenord som ska fyllas i den tomma rutan och tryck sedan återigen på knappen "Skicka kommentar"! LYCKA TILL!)