torsdag 21 augusti 2014

God morgon!


Första morgonen på en vecka jag känner mig pigg. Fortfarande lite halsont och hosta men mycket bättre! Skönt!
Vinkade av Elias och Hannes för en stund sedan. Idag cyklade dom till skolan. Elias har börjat cykla igen nu när han har fått en ny cykel. En ny cykel utan spindelmotiv på ramen.
"Ärligt mamma, vem vill ha spindlar på cykeln när man är 12 år???", sa Elias till mig för några veckor sedan.
Dessutom var cykeln liten till honom och Hannes behövde också en större. Hannes är supernöjd över att fått Elias "spindelcykel"!

Elias har börjat 6:an och Hannes 2:an. Fattar verkligen inte var tiden tagit vägen?!
Och större/äldre blir dom...



Nu sitter Ville och jag och myser i soffan. Jag jobbar kväll så vid 11 lämnar jag Ville på dagis.
Han har fått några nya dagiskompisar och några har slutat och börjat skolan. Villes avdelningen är 1-5 års. En resursavdelning där 4 av dom 12 platserna är resursplatser.
Resursplatserna tar emot barn som är yngre än 3 år annars räknas avdelningen som 3-5 års. Så nu har Ville fått nya jämngamla kompisar som har kommit från förskolans småbarnsavdelningar.
En av Villes dagisfröknar har slutat, bästa T som tidigare höll i Villes träningstunder. Vi saknar henne! En "nygammal" fröken har börjat och jag hoppas och tror att det kommer bli toppen fortsättningsvis också.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du besökt min blogg! Kommentera gärna, jag vill läsa lite jag också ;-)

(Om du är osäker på vilken profil du ska använda så välj "namn/webbadress" och fyll bara i ditt namn,tryck sedan på knappen "Fortsätt" och sedan "Skicka kommentar". Därefter kommer det upp ett lösenord som ska fyllas i den tomma rutan och tryck sedan återigen på knappen "Skicka kommentar"! LYCKA TILL!)