torsdag 28 augusti 2014

Bra habmöte

Idag är jag lite extra lycklig! :-)
Ville och jag var på habiliteringen i förmiddags och träffade specialpedagogen och nya logopeden.
Nya logopeden verkar vara jättebra!
Precis vad vi behöver nu när Ville är pågång med talet.
Hon visade sådant intresse för Villes språkutveckling att jag nästan dansade ut från hab idag.
Hon vill hjälpa oss vidare med teckenträningen och är uppriktigt intresserad av att träffa Elias och Hannes och höra hur dom ser på tecken och kommunikationen med sin lillebror.
Vi fick en tid till henne, hela familjen, redan på måndag!
Tecknandet hjälper Ville utveckla språket och något vi redan gör men vi behöver alla en nystart.

Vi fick idag också lite tips vad vi kan göra för att stimulera och träna Villes munmotorik för att Villes tunga fortsättningsvis ska vara inne i munnen. Tungan växer snabbare än gommen vilket kan leda till att tungan blir stor och hamnar utanför munnen. Det leder till att det blir svårare med talet.

Ville var nöjd och glad och sjöng "blinka lilla stjärna" för J och K idag.
Artig är han och sa "ej å" (hejdå) och vinkade när vi gick därifrån.
Min lillprins ❤️




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du besökt min blogg! Kommentera gärna, jag vill läsa lite jag också ;-)

(Om du är osäker på vilken profil du ska använda så välj "namn/webbadress" och fyll bara i ditt namn,tryck sedan på knappen "Fortsätt" och sedan "Skicka kommentar". Därefter kommer det upp ett lösenord som ska fyllas i den tomma rutan och tryck sedan återigen på knappen "Skicka kommentar"! LYCKA TILL!)