fredag 25 mars 2016

Saknar mamma❤️

Idag vaknade jag upp och tänkte på mamma. Kom ihåg hur det var när jag och min syster var små.
Hur viktigt det var att hänga upp strumpbyxorna kvällen innan tranan förväntades komma. Strumpbyxor för att en strumpa räckte inte till. 
Jag kunde knappt sova så förväntansfull var jag.
Och tranan hon svek aldrig!💛 
Mamma tyckte om traditioner och så också påsken.

Jag saknar min mamma!❤️
Vissa dagar sköljer saknaden över mig.
Idag är en sådan dag.
Den började åtminstone så.
Tycker att det stämmer in på mig, det jag har läst, att det många gånger känns tyngre när några månader har gått efter att någon närstående har gått bort än hur det känns den närmaste tiden efter bortgången.
Förstår att jag känner så, nu är det mer än 4 månader sedan jag träffade och pratade med mamma. Alldeles för länge!
Men jag vet, det är livets gång och jag har lärt mig leva med saknaden.
Men ibland måste jag bara släppa fram saknaden för att det ska kännas bra igen.
Sån är jag.

Mammas ord i mitt huvud;
"Allt går bara man ger det tid"

Jag ger det hur mycket tid som helst och faktiskt går det bra. 
Tack mamma❤️

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du besökt min blogg! Kommentera gärna, jag vill läsa lite jag också ;-)

(Om du är osäker på vilken profil du ska använda så välj "namn/webbadress" och fyll bara i ditt namn,tryck sedan på knappen "Fortsätt" och sedan "Skicka kommentar". Därefter kommer det upp ett lösenord som ska fyllas i den tomma rutan och tryck sedan återigen på knappen "Skicka kommentar"! LYCKA TILL!)