fredag 18 mars 2016

Min förebild

Min Ville som "nybliven" med downs syndrom, 8 veckor gammal❤️❤️❤️

Idag 5 år och 4 dagar med downs syndrom. Minns dagarna som igår. Jag ville att alla skulle få veta att Ville har downs syndrom. Jag skrev inlägg på fb, jag startade bloggen, ville nå ut till omvärlden med mina egna ord och känslor innan andra skulle få för sig att jag var ledsen över att Ville diagnostiserades med downs syndrom.
Dom lyckliga känslorna över att Ville var frisk och levde efter att varit så svårt sjuk tog överhand. Och Ville var/är ju Ville, så enkelt! 
Visst har jag mina svackor, stunder när jag tycker att livet med downs syndrom är surt, men dom stunderna kommer inte ofta och är inte långvariga. Det handlar till stor del om att vi som föräldrar får kämpa på lite extra för att livet ska rulla på på bästa sätt för Ville. 
Ville har lärt mig att leva mer i nuet. Han gör det själv hela tiden och visar det med sin spontanitet och hur han utstrålar glädje över livet. Det finns inte mycket som bekymrar honom. 
Han är tydlig.
Han är så fördomsfri, så enkel.

Skulle kunna säga att han är min förebild 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du besökt min blogg! Kommentera gärna, jag vill läsa lite jag också ;-)

(Om du är osäker på vilken profil du ska använda så välj "namn/webbadress" och fyll bara i ditt namn,tryck sedan på knappen "Fortsätt" och sedan "Skicka kommentar". Därefter kommer det upp ett lösenord som ska fyllas i den tomma rutan och tryck sedan återigen på knappen "Skicka kommentar"! LYCKA TILL!)