torsdag 14 februari 2013

På sjukhuset

Nästan precis 2 år senare är Ville och jag tillbaka på barnavdelningen på sjukhuset i Västervik. Blandade känslor.
Minnena väller fram. När jag låg här och blundade och försökte sova i natt och hörde alla bekanta ljud minns man allt så klart och tydligt.
All underbar personal hjälper ju också till att väcka minnen till liv. "Våran Ville är här". Många bekanta ansikten dyker upp i dörren, en del nya också.
Blir faktiskt rörd över deras reaktioner när dom träffar Ville. Till och med tidningsreportaget om Ville från i höstas finns visst i deras personalrum.
Men det viktiga är att det proffsiga omhändertagandet är sig likt.
Inget lämnas åt slumpen.
Prover har tagits, som många ink mig tror kommer att visa rs-virus.
Lungröntgen är gjord.
Sjukgymnasten har varit här och visat hur jag genom massage och kroppsrörelse kan hjälpa slemmet att lossa.
Lekterapin har varit här och busat med Ville, oj så trött han var efteråt.
Just nu sover Ville. Han har det tufft nattetid. Mycket hosta!
Och i natt bråkade dessutom syrgasmasken i hans ansikte och saturationsmätaren på hans stortå med honom.
Han syresätter sig inte tillräckligt när han vilar och sover därav syrgasmasken.
Han inhalerar varannan timma dygnet runt.
Dags igen tydligen! Återkommer.....



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du besökt min blogg! Kommentera gärna, jag vill läsa lite jag också ;-)

(Om du är osäker på vilken profil du ska använda så välj "namn/webbadress" och fyll bara i ditt namn,tryck sedan på knappen "Fortsätt" och sedan "Skicka kommentar". Därefter kommer det upp ett lösenord som ska fyllas i den tomma rutan och tryck sedan återigen på knappen "Skicka kommentar"! LYCKA TILL!)