onsdag 20 februari 2013

Morgonrapport

Idag är det exakt 2 år sedan vi blev inlagda här på sjukhuset med Ville, då var han bara 4 veckor gammal. Känns konstigt att vi är tillbaka och att han är rs-sjuk igen vid samma tidpunkt.
Rs-viruset är väldigt aggressivt i år men jag funderar ändå på om våra barn, med tanke på Hannes som också var rs-sjuk när han var 2-år, har större risk än många andra barn att bli så här sjuka.
Jag har ställt frågan.

Natten som var har varit bra. Han syrsätter sig fint nu och dom har inte inhalerar honom sedan sent igår kväll. Däremot har han dropp, dom vill vätska upp honom för att slemmet ska bli lösare. Och så äter han inte bra än och har fortfarande vattniga diarréer. Vi har fått bytt sängkläder 2 gånger under natten.
Det är vanligt att magen reagerar så här efter en kraftig rs-infektion.
Hoppas vi får bukt med det under dagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du besökt min blogg! Kommentera gärna, jag vill läsa lite jag också ;-)

(Om du är osäker på vilken profil du ska använda så välj "namn/webbadress" och fyll bara i ditt namn,tryck sedan på knappen "Fortsätt" och sedan "Skicka kommentar". Därefter kommer det upp ett lösenord som ska fyllas i den tomma rutan och tryck sedan återigen på knappen "Skicka kommentar"! LYCKA TILL!)