lördag 16 februari 2013

Ännu en sjukhusdag

Ännu en dag på sjukhuset. I morse firade jag att Ville klarade natten utan syrgas men en tallrik fil och flingor ;-). Skämt och sido, jag är väldigt glad för det!
Så "Pingu" lade vi åt sidan...




Mindre glad är jag att Ville har kräkts 5 gånger och fyllt 2 bajsblöjor till bredden ;-(. Ingen kan säga om det beror på att allt slem som är i omlopp i Villes kropp eller om han har fått en ny infektion.
Återstår att se men måste erkänna att det känns tungt! Hade ju lite förhoppning om hemgång idag men den förhoppningen stoppade jag under huvudkudden.
Ville var en hyfsat pigg liten kille igår kväll....















...så detta hade jag inte räknat med.
Just nu sitter Ville och sover i mitt knä.
Hemma längtar dom efter oss lika mycket som vi längtar efter dom!
Jag blir kvar här och Andreas hemma. Det är onödigt att växla baciller tycker vi med tanke på att Elias har varit lite krasslig hemma.
Läkarna som var på ronden i torsdags lovade att säga till mig när jag börjar bli tokig, "sådant märker man inte själv" sa dom.
Kan nog stämma ;-). Ville och jag är ju isolerade i ett rum som är mindre än vårat sovrum hemma så vi får se hur länge det dröjer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du besökt min blogg! Kommentera gärna, jag vill läsa lite jag också ;-)

(Om du är osäker på vilken profil du ska använda så välj "namn/webbadress" och fyll bara i ditt namn,tryck sedan på knappen "Fortsätt" och sedan "Skicka kommentar". Därefter kommer det upp ett lösenord som ska fyllas i den tomma rutan och tryck sedan återigen på knappen "Skicka kommentar"! LYCKA TILL!)