söndag 30 december 2012

Ville snart 2 år

Ville närmare sig sin 2-årsdag!
2 år sedan lillprinsen kom och med sig hade han mycket ny lärdom om livet till oss.
Elias säger ofta, " Ville är så glädjefull, jag blir glad bara av att se honom!"
Det instämmer jag i!
Visst har han humör och blir arg och tjurig ibland men det går över väldigt fort.
Ville utvecklas bra i sin takt och vi glädjs över allt nytt han lär sig. Denna höst har mycket av utvecklingen främst handlat om kommunikation, nya tecken, nya ord och Villes samspel med omgivning. Villes dagisfröknar och stimulansen han får därifrån har verkligen stor betydelse!
Han äter sin mat själv och börjar bli duktig på att dricka ur glas.
Pottan sitter han på ibland men vi ligger lågt tills han kan går själv.
Och igår tog han ett steg närmare till just det sistnämnda målet. Ville ställde sig upp själv mitt på golvet i några sekunder!!!!
Han reser sig överallt med stöd, går med stöd, när han själv vill. Trappor är bland det roligaste Ville vet och i dom klättrar han så ofta han får chansen.
Fullt ös!

Något som vi började tänka på i somras och som under hösten har utvecklats i våra tankar är att Ville ska få en kontaktfamilj. Någon utomstående familj som kommer finnas för Ville och samtidigt utöka hans kontaktnät.
Den familjen som är tilltänkt är en underbar familj som jag lärde känna för över 20 år sedan och som blev jätteglada när dom blev tillfrågade.
Ville är en storfavorit för dom och det är ömsesidigt :-).


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du besökt min blogg! Kommentera gärna, jag vill läsa lite jag också ;-)

(Om du är osäker på vilken profil du ska använda så välj "namn/webbadress" och fyll bara i ditt namn,tryck sedan på knappen "Fortsätt" och sedan "Skicka kommentar". Därefter kommer det upp ett lösenord som ska fyllas i den tomma rutan och tryck sedan återigen på knappen "Skicka kommentar"! LYCKA TILL!)