torsdag 20 december 2012

Elias 10 år!

Idag är det 10 år sedan Andreas och jag blev föräldrar för första gången!
Dagen då Elias föddes!
Åren har gått men jag kommer ihåg det som om det var igår.
Renoveringen av undervåning i huset var precis färdig (och då menar jag verkligen precis), Andreas hade kommit och satt sig hos mig i soffan och pustade ut.
Nu var allt klart för att välkomna den lilla som bodde i min mage. Det var 3 veckor kvar av graviditeten.
Andreas hann att pusta ut i soffan i ett par timmar.....och sedan gick vattnet.
Jag var förvånadsvärt lugn men Andreas for runt som en yr höna i huset och utomhus med för den delen. Motorvärmaren var väldigt viktig för Andreas att starta! Och hans kalsonger och strumpor var viktiga att packa! Och kameran!...
Tur han inte glömde mig när det var dags att åka till BB i Västervik! ;-)
Vi kom dit och efter 5 timmar på BB föddes våran älskade Elias. Skulle vilja säga att det var en relativt snabb och smidig förlossning där jag svävade omkring i lustgasångorna och tyckte att livet var stundtals roligt (jag fnissade visst en del) och stundtals väldigt, väldigt plågsamt (det var när jag höll på att vrida tummen av Andreas) men ut kom en underbart söt och fin välskapt liten kille!
Som också visade sig vara en trött liten kille, sov och sov gjorde han....
På julaftonen kl.15 kom vi hem från BB. Precis i tid till Kalles julfirande på tv:n. Jag satt och ammade Elias i soffan framför tv:n innan vi åkte hem till mamma och pappa för traditionellt julfirande.

En av dom första bilderna vi har på Elias i vaket tillstånd är när han badar hemma för första gången....


Nuförtiden är han desto mera vaken.
Idag har vi firat honom med frukost och presenter på sängen, middag på kinarestaurang och nu är han och Andreas på bio och tittar på Hobbit filmen.
Jag tror han är väldigt nöjd med sin 10:e födelsedag, våran äldsta prins!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du besökt min blogg! Kommentera gärna, jag vill läsa lite jag också ;-)

(Om du är osäker på vilken profil du ska använda så välj "namn/webbadress" och fyll bara i ditt namn,tryck sedan på knappen "Fortsätt" och sedan "Skicka kommentar". Därefter kommer det upp ett lösenord som ska fyllas i den tomma rutan och tryck sedan återigen på knappen "Skicka kommentar"! LYCKA TILL!)