torsdag 27 september 2012

Stolt mamma

God kväll!
Nu är jag hemma efter en kväll på jobbet. Torsdagar är långdag på jobbet, 12-19.30.
Ville, jag och studiedagslediga Elias var och badade med Ville i förmiddags. Kul, tyckte Ville som fick en "privatlektion" idag. Vi var ensamma i bassängen, det har aldrig hänt tidigare.
Efter badet lämnade jag Ville på dagis och Elias hemma (Hannes har varit en heldag på fritids) sedan åkte jag till jobbet.
Elias är såå duktig som klarar sig ensam hemma! Han gjorde sin matteläxa, mat och förberedde fotbollsträningen själv.
Ville är såå duktig....på att äta ärtsoppa! 3 portioner hade han ätit till lunch på dagis idag! Resulterade i många fisar och 2 bajsblöjor i kväll. Ärtsoppa är gott tycker Ville!
Hannes är såå duktig för han "vann" Groddenloppet i förrgår. "Springtävling" för barn i blandade åldrar upp till 6 år.
Han är snabb! Tränar löpning genom att på uppmaning springa x antal varv runt huset när han är rastlös, det tycker han om.
Jag är en stolt mamma!
....som fyllde år i går. Jag blev uppvaktad av mina kära med sång, paket och hissad flagga tidigt på morgonen.
På jobbet blev jag gratulerad med en god tårta som mina jobbarkompisar hade skojat till. På tårtan stod det "Grattis Ulle på 45-årsdagen", dom är bara avundsjuka på att jag fortfarande är så ung ;-)). Fyllde faktiskt bara 38 igår!
När barnen och jag hade kommit hem fick jag besök av pappa och svärfar som kom med fina blommor.
Efter Elias och Hannes träningar åt vi god middag, jag fick bestämma mat så det blev kebab!
En toppenfödelsedag hade jag igår!

iPad-kungen Ville och en nöjd sprinter...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du besökt min blogg! Kommentera gärna, jag vill läsa lite jag också ;-)

(Om du är osäker på vilken profil du ska använda så välj "namn/webbadress" och fyll bara i ditt namn,tryck sedan på knappen "Fortsätt" och sedan "Skicka kommentar". Därefter kommer det upp ett lösenord som ska fyllas i den tomma rutan och tryck sedan återigen på knappen "Skicka kommentar"! LYCKA TILL!)