tisdag 11 september 2012

Nya vardagen

Här kommer en liten rapport om hur vår nya vardag ter sig...

Första dagisdagen för Ville var ju igår och den gick inte riktigt som vi hade hoppats på.
Det var en ledsen kille Andreas lämnade på dagis tidigt på morgonen. Och så hade det fortsatt stora delar av dagen förutom när han låg och sov i sin vagn.
Han hade inte velat äta något på hela dagen och var allmänt missnöjd.
Han var ledsen när jag kom men blev på bra humör när vi gick från dagis.
Vi åkte hem och både Ville och jag åt lunch.
Efter att vi ätit var det full fart på Ville!
Det fortsatte vara full fart på honom även när vi kom till läkarbesöket på habiliteringen på eftermiddagen.
Som jag berättat tidigare trivs Ville väldigt bra på sina läkarbesök, full uppmärksamhet resulterar i en glad och charmig Ville!
Bra provsvar på sköldkörteln, den fortsätter sköta sitt jobb. Bra tillväxtkurva. Båda testiklarna där dom ska vara. Bra allmäntillstånd i övrigt.
Nu framöver har vi 2 läkartider inplanerade.
Ett till ögonläkaren för att kolla upp Villes nystagmus (ögondaller) och ev. synnedsättning.
Det andra läkarbesöket är till hjärtläkaren som ska kontrollera att Villes hjärta fortfarande mår bra.

Efter läkarbesöket åkte vi och hämtade Hannes på fritids.
Första långa dagen i skolan och på fritids i "nya" skolan för honom.
Han trivs och tycker att det är spännande att gå på samma skola som storebror!
Och så ska jag skryta och berätta att fröknarna hade så mycket bra superlativ att säga om honom på inskolningssamtalet, jag blev så rörd.
"En klippa" avslutade en av fröknarna samtalet.

När jag håller på att skryta om mina prinsar ska jag berätta att min äldsta prins Elias numera är själv hemma på morgonen och det går jättebra!
Han ställer väckarklockan och går upp efter att vi andra har åkt hemifrån, gör frukost och äter och cyklar iväg till skolan.
Min stora duktiga kille!

Andra dagisdagen (idag) för Ville gick som vi hade hoppats på.
Stor skillnad mot gårdagen, Ville har varit en nöjd kille som hade krupit omkring på golvet och lekt.
Jag blev så otroligt glad i förmiddags när jag fick ett mms på min mobiltefon, Ville på bild och text från en av dagisfröknarna där det stod att allt gick bra!

I morgon är en annan dag...


Ville och hans kompis Spegelbilden äter isglass...








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du besökt min blogg! Kommentera gärna, jag vill läsa lite jag också ;-)

(Om du är osäker på vilken profil du ska använda så välj "namn/webbadress" och fyll bara i ditt namn,tryck sedan på knappen "Fortsätt" och sedan "Skicka kommentar". Därefter kommer det upp ett lösenord som ska fyllas i den tomma rutan och tryck sedan återigen på knappen "Skicka kommentar"! LYCKA TILL!)