söndag 9 september 2012

I morgon börjar allvaret

Det har varit en tuff vecka för Ville. Inskolningen gick ju bra, med en liten svacka i fredags, och i morgon börjar allvaret för Ville.

I fredags var det en trött och förkyld Ville som kom till dagis på morgonen. Han skulle vara själv hela dagen, Andreas skulle bara lämna och hämta.
Lämningen gick jättebra men redan efter 1 timma somnade Ville. När han sedan vaknade var han inte alls på humör. Personalen ringde efter Andreas efter att Ville varit ledsen ett tag.
Andreas utgick från att Ville skulle få ytterligare inskolningsdagar den kommande veckan men det tyckte personalen inte alls var nödvändigt. Så i morgon kör vi...

Igår var Ville inte alls pigg på att rida så han och jag fick en mysig stund med hästen Undra. Ridskoleläraren sadlade av Undra och Ville och jag fick klappa henne i lugn och ro.
Och han var heller inte särskilt glad när Andreas och jag gick iväg på fest igår kväll.
Tur att hans mormor och morfar, som var barnvakter, står ut med en ibland arg och ledsen Ville.

Nu har Ville sovit i 2,5 timma. Bra att han laddar batterierna inför morgondagen.
Efter att jag hämtat Ville på dagis i morgon har han tid hos Habläkaren.
Han blir kallad till henne en gång i halvåret.
Vägning, mätning och allmän genomgång av hela Ville väntar. Vi får även svaret på sköldkörtelprovet. Provet (blodprov) tas en gång i halvåret och ger svar på om sköldkörteln sköter sitt jobb och producerar hormoner till Villes kropp så att ämnesomsättningen är som den ska. Hittills har Villes sköldkörtel skött sig alldeles utmärkt.
Underfunktion i sköldkörteln är vanligare hos personer med ds.

Våran lilla stora glada (oftast) Ville..


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du besökt min blogg! Kommentera gärna, jag vill läsa lite jag också ;-)

(Om du är osäker på vilken profil du ska använda så välj "namn/webbadress" och fyll bara i ditt namn,tryck sedan på knappen "Fortsätt" och sedan "Skicka kommentar". Därefter kommer det upp ett lösenord som ska fyllas i den tomma rutan och tryck sedan återigen på knappen "Skicka kommentar"! LYCKA TILL!)