tisdag 3 juli 2012

Sommardag

Underbara dag! Solen har skinit och det har varit varmt och skönt.
Vi började dagen, tillsammans med K och barnen, i Simpevarps by.
En sväng upp i utkikstornet, lek och hopp i hoppborgen, glasstund och ett besök på Mässens konstutställning.
Några turister hade sökt sig dit idag, bl.a en barnfamilj från Norge.
Jag och K noterade att minstingen i familjen har ds. Jag tittade givetvis intresserat på honom när han sprang runt och lekte, så mycket att jag tillslut gick fram till mamman och pappan och förklarade för dom varför jag tittade så nyfiket. Dom blev jätteglada!
Vi hade en trevlig pratstund och jag var glad att jag förstod norska så bra. Ville låg i vagnen och sov men vaknade efter ett tag och hann att hälsa på den norska familjen.
Det är svårt att veta om andra ds-familjer tycker att man är påflugen i sådan här sammanhang. Jag vet bara att jag skulle bli glad, precis som familjen idag, om någon kommer fram och intresserar sig för Ville.
Efter besöket på Simpevarpshalvön åkte vi till närmaste gatukök, köpte mat, och fortsatte till Fårbosjön. Där avnjöt vi den näringsrika ;-) lunchen på stranden. Vi blev kvar på stranden i några timmar. Alla badade, till och med jag!
En jätteskön sommardag!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du besökt min blogg! Kommentera gärna, jag vill läsa lite jag också ;-)

(Om du är osäker på vilken profil du ska använda så välj "namn/webbadress" och fyll bara i ditt namn,tryck sedan på knappen "Fortsätt" och sedan "Skicka kommentar". Därefter kommer det upp ett lösenord som ska fyllas i den tomma rutan och tryck sedan återigen på knappen "Skicka kommentar"! LYCKA TILL!)