måndag 2 juli 2018

Stockholm❤️

I lördags blev inte allt som planerat med våran Stockholmsresa men det blev väldigt bra ändå!

Logistiken gick inte riktig som planerad när Janne (a-lagets tränare) ringde och ville ha med Elias på match på lördag em. 

Sedan innan hade vi bokat bussbiljetter till Elias och Alva eftersom Alva jobbade på fm och vi har bara 5 platser i bilen. Nu fick vi göra om planerna och då hade vi ju himla tur att syster med familj också åkte till Stockholm på lördagen. Och jag, som bestämde att åka med dom, hade sådan himla tur att dom tänkte shopping i Barkarby!😃

Jag fick en trevlig dag med dom som avslutades med middag på Libanesen. Jag tog bussen och checkade in på hotellet och 30 minuter senare dök familjen upp runt kl.21.30👍😃

Igår ville killarna och Alva shoppa så det gjorde  vi nästan hela dagen😅

På em/kvällen tog vi en underbar promenad i solen längst Årstaviken från Skanstull, där vi bor, till Tantolunden. Barnen blir väldigt nostalgiska, och vi med, när vi befinner oss i trakterna runt Hornstull. Det hugger till lite extra i hjärtat och många tankar går till mamma ❤️  Det blev ett besök på lekplatsen, killarna har många minnen därifrån. Dom gick och testade portkoden till trappuppgången och den fungerar fortfarande. Måste erkänna att jag är bra nyfiken på hur lägenheten ser ut i nyrenoverat skick. Vi promenerade Heleneborgsgatan bort och jag kunde se mamma komma oss till möte med sin tygkasse i handen. Det är så sorgligt att hon inte finns här på jordelivet längre men jag är oerhört glad  och tacksam att hon och pappa har skapat så många fina minnen för barnen och oss❤️

Vi gick runt hörnet och åt jättegod tapasmiddag på Ramblas. Syster, Nicke och barnen kom också. Vi satt och njöt av maten och drycken lite extra länge medans Hannes och kusinerna gick bort till lekplatsen. 

Efter middagen tog vi en promenad med Vickan och Nicke över till Långholmen där dom bor. Vi och framför allt Elias vill passa på att visa Alva våra favoritplatser och jag tycker att vi verkligen har visat upp några av Stockholms pärlor för henne😍

Några av oss tog bussen hem, Elias envisas och gillar verkligen tunnelbanan (det har han alltid gjort) så han och Alva tog den "hem".

Idag har jag, Andreas, Hannes och Ville slappat runt på Skansen. Andreas hamnade mitt i en barnföreställning som "älgen Andreas som råkat trampa på ett tuggummi"... han gjorde succé bland barnen❤️

Elias och Alva har varit överallt på egen hand. Elias har sin morfar och mormor att tacka, han tar sig självsäkert runt i Stockholm tror verkligen han hittar bättre än någon av oss andra😃

När vi kom till hotellet bjöd Alva på supergod fika från "MrCake" på vårat hotellrum❤️

Nu är alla utom Ville och jag på Eminem på Friends arena.

I morgon blir det hemfärd. Hannes åker med Brodinarna hem. Hem och heja först på Sverige🇸🇪⚽️ och sedan till Ernemar och heja på OAIK⚽️ Cupmatch och Elias ska vara med och hoppas på lite speltid med A-laget.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du besökt min blogg! Kommentera gärna, jag vill läsa lite jag också ;-)

(Om du är osäker på vilken profil du ska använda så välj "namn/webbadress" och fyll bara i ditt namn,tryck sedan på knappen "Fortsätt" och sedan "Skicka kommentar". Därefter kommer det upp ett lösenord som ska fyllas i den tomma rutan och tryck sedan återigen på knappen "Skicka kommentar"! LYCKA TILL!)