måndag 20 maj 2013

Sjukstatus

Nu har vi tittat på tv så vi är fyrkantiga i ögonen.
Hannes och jag betade precis av senaste Narniafilmen.
Dom är så bra, alla 3 filmerna!!!!
Sjukstatusen efter en helg där alla i familjen kände sig mer eller mindre sjuka är följande;

Andreas är inne på sin 5:e dag med feber, värk och torrhosta. Ligger just nu och sover middag med Ville.

Ville är pigg men hemma med oss och får sig därmed en extra dags återhämtning.

Hannes är inne på sin 4:e dag med feber, förkylning och hosta. Öroninflammationen lyckades vi häva med mycket nässpray och Ipren.

Jag känner mig piggare idag och den hemska halsvärken och hostan håller på att ge med sig. Känns verkligen skönt!

Elias som är pigg är i skolan idag. Han var hängig i helgen och tog det väldigt lugnt vilket visade sig vara klokt.

I morgon tänkte jag att jobba. Andreas och Hannes får kurera sig lite till och blir hemma i morgon med.
Ville har verkligen tyckt att det varit en mysig helg när båda hans storebröder har varit hemma hela helgen.
Han får mycket uppmärksamhet av "soffliggarna!"
Och så tycker Ville att det är bra när någon sjunger tillsammans med honom...








Jag har gjort försök att läsa för Ville men nu är Ville inne i en period när han tycker att det är bättre att han läser själv!!!
Babblarböckerna är bra tycker Ville, som öppnar boken och tecknar "bra"...
















Snart lunchdags för nu kommer 2 utsövda killar ner från övervåningen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du besökt min blogg! Kommentera gärna, jag vill läsa lite jag också ;-)

(Om du är osäker på vilken profil du ska använda så välj "namn/webbadress" och fyll bara i ditt namn,tryck sedan på knappen "Fortsätt" och sedan "Skicka kommentar". Därefter kommer det upp ett lösenord som ska fyllas i den tomma rutan och tryck sedan återigen på knappen "Skicka kommentar"! LYCKA TILL!)