onsdag 15 maj 2013

Heja Ville

Ville rycker i iPaden så fort jag tar fram den och ska skriva. Han har några favoritappar som han använder, det är konkurrens om iPaden vill jag lova.

Idag har vi varit på Hannes fritids och hälsat på. Öppet hus med korvgrillning och fika. Mycket trevligt och Hannes var så nöjd när han i lugn och ro fick visa mig och Ville runt.

En stor sak hände här hemma i tisdags kväll. Ville gick några steg mellan mig och Andreas! Han har gjort det flera gånger men han är en bestämd liten herre och gör det bara när han får gå inne på Elias rum där det är heltäckningsmatta, antar att det är för att han landar mjukt när han sätter sig ner ;-).
Han är mycket försiktig!
Vet ju att det förmodligen kommer ta ytterligare några månader innan han går.
Så är det ofta med Ville och många andra ds-barn.
Utvecklingen sker ryckvis, som en trappa där planstegen är extra långa och när man passerat ett plansteg tar man ett kliv upp till nästa.....

Konstigt att han lär sig bus så snabbt! Där är liknelsen mer som en rutschkana....




Varför ska skorna stå på skohyllan?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du besökt min blogg! Kommentera gärna, jag vill läsa lite jag också ;-)

(Om du är osäker på vilken profil du ska använda så välj "namn/webbadress" och fyll bara i ditt namn,tryck sedan på knappen "Fortsätt" och sedan "Skicka kommentar". Därefter kommer det upp ett lösenord som ska fyllas i den tomma rutan och tryck sedan återigen på knappen "Skicka kommentar"! LYCKA TILL!)